Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Fatih
dc.contributor.authorUsanmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T11:49:01Z
dc.date.available2020-12-06T11:49:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99917
dc.description.abstractToplumların günü ve geleceği olan genç bireylerin yoksul ve dezavantajlı konumlarından kurtulabilmelerinin en büyük aracı eğitim sürecine dâhil olabilmeleri ve sürecin içerisinde kalabilmeleridir. Eğitim sürecinin özellikle 1980 sonrası metalaşmaya açık hale gelmesi, genç bireyleri bu süreç içinde birtakım zorluklar ile karşı karşıya bırakmıştır. Genç bireylerin farklı nedenler (ekonomik, kültürel, siyasi vb.) ile eğitim sürecine dâhil ol(a)mamaları ciddi bir toplumsal sorun alanıyken, sürece dâhil olduktan sonra süreci farklı nedenlerden dolayı tamamlayamamaları da benzer şekilde önemli bir sorundur. Genç bireyler eğitim süresi içerisinde temel ihtiyaçların (barınma, beslenme, ulaşım, sağlık) maddi yükümlülüğünü karşılamak ve eğitimlerine devam edebilmek adına enformel stratejiler geliştirmişlerdir. Bu stratejiler eğitim öğretim hayatına devam ederken özellikle tatil dönemlerinde bulundukları şehirlerde, memleketlerinde veya büyükşehirlerin inşaat istihdam sahasına dâhil olmaktadırlar. Bu araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında yoksullukları ile baş edebilmek için inşaat sektöründe çalışan genç bireylerin bu stratejilerini incelemeye yöneliktir. Bu doğrultuda Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde 2017-2018 yükseköğretim eğitimine devam eden 24 genç birey ile yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak bilgiler elde edilmiştir. Elde edilen bilgiler neoliberalizm, gençlik ve yoksulluk temaları temel oluşturacak şekilde incelenmiştir. Özellikle 1980 sonrası sosyal bilimler yazınında siyasal, ekonomik ve toplumsal alanlarda öne çıkan risk, belirsizlik ve güvencesiz kavramları ekseninde de içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yükseköğretimli genç bireylerin göreli yoksunluk içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Bu yoksunluk halinin aşılmasında ise hem inşaat istihdamı gibi steril olmayan ve son derece zorlu çalışma şartları gerektiren bir alana dâhil olma, hemde hanenin diğer üyeleri ile maddi yardımlaşma gerçekleşmektedir. Bu stratejilerin, genç bireyin eğitimini devam ettirebilme noktasında önemli bir role sahip olduğu araştırma sonuçlarına yansımıştır.Anahtar Kelimeler: Neoliberalizm, Genç Birey, Risk, Belirsizlik, Güvencesizlik, İnşaat
dc.description.abstractThe greatest means of surviving the poor and disadvantaged positions of the young people with the day and the future of societies is that they can be involved in the training process and stay within the process. The education process was especially open to the post-1980 to the Metagender, while young individuals faced some difficulties in the process. In the course of young individuals with different reasons (economic, cultural, political, etc.), the inclusion of the education process (a) is a serious social problem area, as long as they do not complete the process for different reasons after being involved in an important Problem is. Young individuals have developed informal strategies in order to meet the financial obligations of basic necessities (housing, nutrition, transportation, health) within the duration of their education and to continue their education. These strategies are included in the construction employment site of the cities, countries or metropolitan areas, especially during holiday periods, as they continue their educational life. This research is aimed at examining the strategies of young individuals working in the construction sector in order to cope with poverty in the 2017-2018 academic year. In this direction, the information was obtained by applying a semi-structured interview form with 24 young individuals who continue to 2017-2018 higher education in Karamanoğlu Mehmetbey University. The information obtained is examined to form the basis of the themes of neoliberalism, youth and poverty. In particular, in the post-1980 social sciences, the content analysis method was implemented on the axis of risk, uncertainty and unsecured concepts that stand out in political, economic and social fields. As a result of the research, it has been found that young individuals with higher education are in relative deprivation. In overcoming this deprivation, it is the inclusion of an area requiring non-sterile and extremely demanding working conditions such as construction employment, as well as financial assistance with other members of the household. These strategies are reflected in the research results, where the young individual has an important role in continuing education.Keywords: Neoliberalism, Youth İndividual, Risk, Uncertainty, Precarity, Constructionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleBelirsiz ve güvencesiz dönemin eğitim sürecindeki aktörleri: İnşatta çalışan üniversite öğrencileri üzerine bir alan çalışması
dc.title.alternativeActors in the educational process of indefinite and unsafe period: A field study on university students who work in construction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-22
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmConstruction workers
dc.subject.ytmNeo-liberalism
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmUncertainty
dc.subject.ytmWithout guaratee
dc.subject.ytmWork
dc.subject.ytmConstruction
dc.identifier.yokid10225560
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531770
dc.description.pages278
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess