Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Selahattin
dc.contributor.authorHorozoğlu, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-06T11:48:41Z
dc.date.available2020-12-06T11:48:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99907
dc.description.abstractBu çalışma, beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin atılganlık ve öz yeterlilik düzeylerini tespit ederek, atılganlık ve öz yeterlilik düzeylerinin kişisel özelliklere göre bunların farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Betimsel bir nitelikte olan bu araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 404 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin atılganlık düzeylerini belirlemek için 1973 yılında Rathus tarafından geliştirilen, 1980 yılında Voltan tarafından Türkçeye uyarlanan Rathus Atılganlık Ölçeği (RAÖ) ile öğrencilerin genel özyeterlilik düzeylerini belirlemek için Sherer ve arkadaşları tarafından 1982 yılında geliştirilen, Yıldırım ve İlhan tarafından 2010 Türkçeye uyarlanan Genel Özyeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde One Sample Kolmogorov- Smirnov testi sonucunda, atılganlık düzeyinde t ve one way Anova testleri öz yeterlilik düzeylerinde ise, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin atılgan düzeyleri yüksek ve atılgan davranış olarak adlandırılırken, öz yeterlilik düzeyleri ise orta seviyede tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Atılganlık, Öz yeterlilik
dc.description.abstractThis study has been done to show whether the student's level of devotion and pluckiness changes according to the personality of the student by examining both.Students who are currently having their education at Karamanoğlu Mehmetbey University within years 2019-2020 constitutes the samples of this study which has a descriptive characteristic.As a data collecting device in the research; along with Rathus Pluckiness Scale which was developed by Rathus in 1973 and translated into Turkish, Self-Efficacy Scale which was developed by Sherer and his friends in 1982, translated into Turkish in 2010 by Yildirim and Ilhan has been used. In the analysis of the data One Sample Kolmogorov-Smirnov test has been used. In the determination of the level of pluckiness, One Way Anova test has been used. Lastly, in the determination of Self-Efficacy Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests have been used.In the end of the research, while the the levels of pluckiness of students who attended the research is termed as Plucky Behavior, their Self-Efficacy levels are taken as midlevel.Key Words : Psychial Education , hardiness, self-sufficiencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin atılganlık ve özyeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determination of the levels of self- efficacy and pluckiness of students who are having physical education in college
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10315655
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607629
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess