Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Zafer
dc.contributor.authorÇakir, Keziban
dc.date.accessioned2020-12-06T11:48:07Z
dc.date.available2020-12-06T11:48:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99890
dc.description.abstractTüketim olgusunun zaman içerisinde değişmesi ve buna bağlı olarak da üretim olanakları ile birlikte ürünlerin kullanım alanlarının da değişmesiyle tüketiciler artık rasyonel tüketimden vazgeçip çevre faktörlerinin de etkisiyle irrasyonel tüketime yönelmeye başlamışlardır. Bu çalışma kişilerin hangi ölçüde tükettikleri, satın alma yaparken nelere dikkat ettikleri açıklamak amacıyla yapılan bir çalışmadır. Çalışmada tüketim kavramını, tüketimin tarihsel süreçlerini, iktisadi açıdan tüketim kavramını, tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri ve tüketicilerin satın alma karar süreçlerini incelemektedir. Tüketicilerin satın alma davranışlarının nasıl gerçekleştiğini ele alan ve görüşme yöntemi kullanılan çalışmada, tüketicilerin satın alma yaparken rasyonel davranıp davrandıklarının incelenmesi amaç edinilmiştir. Bu inceleme içinde tüketim ile ilgili bazı sorular hazırlanmış ve tüketiciler arasından rastgele bir seçim yapılarak bu sorular yöneltilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda ise tüketicilerin rasyonel davranmaya çalışıp irrasyonel davrandıkları sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Tüketim, Tüketici, Psikoloji, Rasyonel Tüketim, İrrasyonel Tüketim
dc.description.abstractConsumers have now started to shift from rational consumption to irrational consumption due to the influence of environmental factors. This study is intended to explain to what extent people consume and what they pay attention to when purchasing. The study examines the concept of consumption, the historical processes of consumption, the concept of consumption from the economic point of view, the factors affecting the consumer behavior and the purchasing decision processes of the consumers. The aim of this study is to examine how consumers purchasing behaviors are realized and to examine how consumers behave rationally or irrationaly when purchasing. In this review, some questions about consumption were prepared and a random selection was made among the consumers and these questions were asked. As a result of the investigations, it was concluded that consumers acted rationally and behaved irrationally. Key Words: Consumption, Consumer, Psychology, Rational Consumption, Irrational Consumptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketim psikolojisi ve irrasyonel karar alma süreci: Konya ilinde bir nitel araştırma
dc.title.alternativeConsumption psychology and irrational decision making process: A qualitative research in Konya province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmIrrationality
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmConsumer psychology
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10250870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550806
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess