Girişimcilik eğitiminin etkinliği: uygulamalı girişimcilik eğitmenlerinin görüşleri üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Aytar, Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Uca, Yavuz Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:48:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:48:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99888 | |
dc.description.abstract | Girişimcilik olgusu dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin temelini oluşturmaktadır. Toplumlar ekonomik anlamda refah düzeylerini ve özgürlüklerini girişimcilik faaliyetleriyle pekiştirmektedir. Dolayısı ile girişimcilik faaliyetlerinin başarısı ülkeler için kritik öneme sahip konulardır. Girişimcilik faaliyetlerinin doğrudan ve dolaylı olarak etkilediği paydaş grupları bulunmaktadır. Bu paydaş gruplarının her birinin girişimcilik faaliyetlerinden bir takım faydalar elde ettiği bilinmektedir. Bu kapsamda girişimcilik faaliyetlerinin etkinliği amacıyla ülkeler bazında politikalar yürütülmektedir. Bu politikaların genellikle girişimcilik faaliyetlerini destekleme amaçlı geliştirildiği görülmektedir. Girişimcilikle ilgili altyapının oluşturulması, girişimcilik kültürünün oluşturulması, girişimcilik eğitiminin etkinliği bu politikaların yoğunlaştığı temel faaliyet alanlarıdır. Bu çalışmanın amacı günümüzde girişimcilik konusunun öneminin ortaya konularak, girişimcilik faaliyetlerinin daha etkin yürütülmesi için yapılması gerekenleri yordamaktır. Çalışma kapsamında girişimcilik kavramı ve girişimcinin özellikleri ele alındıktan sonra Türkiye ve diğer ülkelerdeki girişimcilik destekleri incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı çerçevesinde belirli standartlara göre Karaman ilinde KOSGEB uygulamalı girişimcilik eğitimi verme yeterliliğine sahip uzman girişimcilik eğitmenleriyle mülakatlar yapılmıştır. Uzman görüşüne dayalı nitel bir araştırma deseni oluşturulmaya çalışılmıştır. Uzman görüşleri girişimcilik eğitiminin etkinliği açısından rehber niteliğindedir. Katılımcıların fikirlerinin değerlendirilmesi ve işlenmesi sonucunda girişimcilik eğitiminde eksiklikler bulunduğu, sınıf mevcudu, kursiyer özellikleri ve ücretler gibi konularda geliştirmeler yapılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Eğitimin verimliliğinin artırılabilmesi için ele alınması gereken konular sıralanmıştır. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Girişimcilik Eğitimi, Karaman. | |
dc.description.abstract | The phenomenon of entrepreneurship forms the basis of economic activities around the world. Societies reinforce their economic prosperity and freedom through entrepreneurship activities. Thus, the success of entrepreneurship activities is critical for countries. There are stakeholder groups directly and indirectly affected by entrepreneurship activities. It is known that each of these stakeholder groups derives benefits from entrepreneurship activities. In this context, policies are implemented on the basis of countries for the effectiveness of entrepreneurship activities. These policies are generally developed to support entrepreneurship activities. Establishment of the infrastructure related to entrepreneurship, creation of entrepreneurship culture, efficiency of entrepreneurship education are the main activity areas of these policies. The aim of this study is to reveal the importance of entrepreneurship today and to predict what needs to be done in order to carry out entrepreneurship activities more effectively. After discussing the concept of entrepreneurship and entrepreneurs under study it supports the features of entrepreneurship in Turkey and other countries were studied. Within the framework of the main purpose of the study, interviews were conducted with expert entrepreneurial trainers who are capable of providing KOSGEB applied entrepreneurship training in Karaman province according to certain standards. A qualitative research design based on expert opinion was attempted. Expert opinions provide guidance on the effectiveness of entrepreneurship training. As a result of the evaluation and processing of the ideas of the participants, it was revealed that there were deficiencies in entrepreneurship education and improvements should be made on subjects such as class size, trainee characteristics and fees. The issues that need to be addressed in order to increase the efficiency of education are listed. Keywords: Entrepreneurship, Entrepreneurship Education, Karaman. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Girişimcilik eğitiminin etkinliği: uygulamalı girişimcilik eğitmenlerinin görüşleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | The effectiveness of entrepreneurship training: A research on the views of applied entrepreneur trainers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-09 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269687 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 566239 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |