Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Osman
dc.contributor.authorDevam, Zeynep Nur
dc.date.accessioned2020-12-06T11:46:36Z
dc.date.available2020-12-06T11:46:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99845
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle birlikte internet hayatımızın her alanında kendine yer bulmuştur. İnternetin hedef kitlenin bu kadar içinde yer alması pazarlamacıları bu mecraya sürüklemiştir. Hedef kitlenin dikkatini çekebilme çabası ile reklamların internet mecrasında önemi ister istemez artmıştır. İnternet reklamları zamanla gelişim göstererek çeşitliliğini arttırmış tüketicilerin bu alanda dikkatini çekmeyi başarmıştır. Bunlar içerisinde en çok tercih edilen ve kullanılan internet reklam çeşidi banner reklam olarak bilinmektedir.Buradan hareketle yapılan bu çalışmanın amacı internet reklam çeşitlerinden biri olan banner reklamlarına yönelik tüketici tutumları ile satın alma davranışı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma için hazırlanan anket formu Karaman ili merkezinde yaşayan kişiler içerisinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 410 kişiye uygulanmış olup bunlardan 391 kişinin anketi değerlendirilmeye alınmıştır. Anketlerden elde edilen veriler; frekans ve yüzde analizleri, Ki-Kare testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi (veriler normal dağılım göstermediği için) yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; banner reklamları tüketicilerin aklında kalan bir reklam türü olmasına karşın güvensizlik sebebiyle satın alma davranışını olumlu yönde etkilemediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Banner Reklam, İnternet Reklamları.
dc.description.abstractWith the development of technology, internet has found its place in every aspect of our lives.The fact that the internet is included in the audience has led marketers to the course of this event. With the effort to attract the attention of the audience, the importance of advertisements on the internet has increasedunavoidably.Internet advertising has developed over time and has increased its diversity and has attracted the attention of consumers in this field. Among these, the most preferred and used type of internet advertising is known as banner advertising.The aim of this study is to investigate the effect of banner advertisements, one of the internet advertising types, on the buying behavior of consumers.The questionnaire prepared for this study was applied to 410 people selected by easy sampling method in Karaman city center and the questionnaire of 391 people has been evaluated.The frequencies and percentages of the obtained data were indicated in the tables and, since it does not show normal distribution by Chi-Square test, analysis made by applying Mann-Whitney U Test and Kruskal Wallis H tests. According to the results of the analysis, although banner ads are the type of advertising that consumers have in mind, it has been determined that such advertisementsdo not affect purchasing behavior positively due to insecurity.Keywords: Banner, Advertisement, Internet Advertisementsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin banner reklamlarına yönelik tutumları ile satın alma davranışları arasındaki ilişki: Karaman örneği
dc.title.alternativeThe relationship between consumers 'attitudes to banner advertising and behavior behavior: The case of Karaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-13
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10280937
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576720
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess