Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akpınar, Selahattin | |
dc.contributor.author | Aksoy, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:46:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:46:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99829 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerini tespit ederek kişisel özelliklere göre bunların farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Betimsel bir nitelikte olan bu araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezde ve kamuda görev yapan 227 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, bireylerin iş doyum düzeylerini belirlemek için Dawis ve arkadaşları tarafından geliştirilen Deniz ve Güliz tarafından Türkçeye çevrilen Minnesote İş Doyum Ölçeği ile Maslach ve Jackson tarafından geliştirilen Ergin tarafından Türkçeye uyarlanan Maslack Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin toplam puanlarda orta seviyenin üzerinde iş doyumuna sahip oldukları ve tükenmişlik ölçeğinin alt boyutlarından almış oldukları puan ortalamaları ölçeğin alt boyutlarından alınabilecek puan ortalamalarına bakıldığı zaman duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı duygusu puanlarının düşük olduğu dolayısıyla tükenmişlik düzeylerinin de düşük olduğu söylenebilinir. Kişisel özelliklere göre de, gerek iş doyumunda gerekse de tükenmişlik düzeylerinde bazılarında farklılaşırken bazılarında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, İş Doyumu, Tükenmişlik | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the level of job satisfaction and burn-out of physical education teachers and to evaluate whether they differ or not according to personal characteristics.The study group of this descriptive research is comprised of 227 physical education teachers working in the public schools in the city center of Kahramanmaras in the academic year of 2017-2018.The Minnesota Job Satisfaction Scale which was developed by Dawis and translated into Turkish by Deniz and Güliz, and the Maslak Burnout Scale which was developed by Maslach and Jackson and adapted by Ergin were used as data collection tools in order to determine job satisfaction levels of the individuals.It can be said that the teachers who participated in the research have a job satisfaction above the middle level in the total points and the scores obtained from the subscales of the burnout scale have lower burnout levels because of the low emotional exhaustion scores, desensitization and personal success. According to personal characteristics, there were some differences in job satisfaction or burnout levels, but no significant relationship was found.Key words: Physical Education Teacher , Job Satisfaction, Burnout | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of job satisfaction and burn-out levels of physical education teachers by various variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10294289 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594799 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı |