Geogebra destekli öğretimin 10.sınıf matematik dersine ait bazı konularda öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 10. sınıf matematik dersinde öğrencilerinin zorlandıkları konular arasında bulunan fonksiyonlar ve fonksiyon grafikleri alt öğrenme alanı ile analitik geometri ve doğru denklemleri alt öğrenme alanların öğretiminde dinamik matematik yazılımı GeoGebra kullanımının öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Karaman ilindeki bir lisede deney grubunda 26 ve kontrol grubunda 26 olmak üzere toplam 52 öğrenciden oluşmaktadır.Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra'nın etkisini gözlemlemek amacı ile kontrol grubunda klasik olarak ders işlenirken, diğer grupta dinamik bir yazılım olan GeoGebra'nın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirilmiştir. Çalışmanın deseni ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntemdir. Veri toplama aracı olarak, fonksiyonlar ile ilgili hazır bulunuşluk testi, fonksiyon, fonksiyon grafikleri alt öğrenme alanları ve analitik geometri, doğru denklemleri alt öğrenme alanları ilgili başarı testi ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. 6 hafta süren uygulamanın ardından son testler uygulanmış ve elde edilen nicel veriler analiz edilerek aşağıdaki sonuçlara varılmıştır:Fonksiyonlar ve fonksiyonların grafikleri alt öğrenme alanlarında, analitik geometri ve doğru denklemleri alt öğrenme alanlarında deney ve kontrol gruplarının başarıları incelendiğinde GeoGebra yazılımı yardımıyla ders işleyen deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.GeoGebra yardımıyla derslerin işlendiği deney grubu öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile klasik öğrenme kuramı ışığında derslerin işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. In this study the effects of dynamic mathematics software GeoGebra on the 10th grade students' attitudes and achievements in functions and graphs of functions subtopics, analytical geometry and equations of line subtopics, which can be accepted as the difficult subjects of functions for the students. The sample of the study consists of 52 students attending to a general high school in Karaman during the 2017-2018 academic year. 26 participants of the sample group were selected into experimental group while the other 26 ones were selected into the control group.To determine the effect of dynamic mathematics software GeoGebra, the experimental group was subjected to the lessons arranged with the GeoGebra software in computer assisted teaching method while the control group had traditional lessons shaped with classic method. A computer assisted instructional material was developed by the researcher for that purpose. The study has `Pretest-Posttest Control Grouped Half Experimental Pattern`. A readiness test for functions, an achievement test for functions and the graphs functions subtopics and analytical geometry and equations of line subtopics and mathematics attitude scale were used as data gathering tools. The following findings were observed after the analysis of the data gathered from the posttests implemented after the 6 weeks of experiment.There is a meaningful difference between experimental and control groups' achievement in functions and functions' graphs subtopics' and analytical geometry and line' equations subtopics' this difference is in favor of the experimental group which had lessons with dynamic mathematics software GeoGebra.There is a meaningful difference between the mathematics attitudes of the experimental group which had courses arranged with the software and the control group which had traditional courses, this difference is in favor of the experimental group
Collections