Ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersi kuvvet ve katı basıncı ilişkisi konusunun öğretiminde 7E modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaokul 8. sınıf Fen Bilimleri dersinde 7E modeli esas alınarak Kuvvet ve Katı Basıncı İlişkisi Ünitesinin öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerine etkileri araştırılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı Karaman Kıraman ve Kavaközü Ortaokulu'nda 8. sınıfındaki 58 öğrenci ile yürütülmüştür. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının başarı durumlarını karşılaştırmak için Kuvvet ve Katı Basıncı İlişkisi konusu ile ilgili bir başarı testi hazırlanıp uygulanmıştır. Deney grubunda 7E öğrenme modeline göre dersler işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Uygulama sonucu yapılan analizlerde 7E modelinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve konuya karşı daha olumlu tutumlar geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this study, 8th grade students' achievement and attitudes were investigated based upon 7E model on science lesson the unit force and solid pressure. The study was implemented with 58 eighth grade students, who studied in Karaman Kıraman and Kavaközü Secondary School during 2018-2019 academic year. Before the implementation an achievement test was applied to compare the achievement levels of the control and experimental group students on the subject: force and solid pressure . In experimental group lessons were performed based upon 7E model but in control group traditional teaching methods were used. The analyses that are made at the end of the implementation showed that the experimental group in which 7E model applied was more succesfull and developed more positive attitudes towards lesson when compared with the control group in which traditional teaching methods were used.
Collections