Biyoloji dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkililiğinin incelenmesi ve uygulamalara ilişkin öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 9. sınıf biyoloji dersi hücre ünitesi hücresel yapılar ve görevleri konusunda artırılmış gerçeklik uygulamalarına dayalı etkinliklerin öğrencilerin başarısına, erişisine ve biyoloji dersine yönelik motivasyonuna etkisini belirlemek ve gerçekleştirilen uygulamalara ilişkin öğrenci görüşlerini almak amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma problemine bağlı olarak nicel ve nitel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda statik grup öntest-sontest desen (öntest-sontest denkleştirilmemiş kontrol gruplu desen) uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılı Karaman il merkezinde bulunan özel bir lisenin 9. Sınıf düzeyinde iki ayrı şubenin öğrencileri oluşturmuştur. Şubelerden biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere seçkisiz şekilde belirlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası başarı ve erişi düzeylerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından bir başarı testi geliştirilmiş, öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası motivasyon düzeylerini tespit etmek amacıyla ise Ekici (2009) tarafından Türkçe' ye uyarlanmış olan `biyoloji dersine yönelik motivasyon anketi` öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Deney grubunda `hücre` ünitesi, `hücresel yapılar ve görevleri` konusu 6 hafta süre ile artırılmış gerçeklik uygulamaları ile, kontrol grubunda ise 9. Sınıf biyoloji dersi öğretim programı kapsamında etkinlikler ile yürütülmüştür. Deneysel sürecin sonunda öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde deneysel çalışma sonunda deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin son test ve erişi puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Araştırmanın bir başka bulgusuna göre deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik motivasyon anketinden alınan toplam puan ortalamaları açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak `sınavlarda endişe` boyutu bakımından deney grubu lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenciler artırılmış gerçeklik uygulamalarının gerçekleştirildiği biyoloji derslerini beğendiklerini, artırılmış gerçeklik uygulamalarının soyut kavramları somutlaştırdığını ve daha kalıcı hale getirdiğini, bu yolla yürütülen derslerin eğlenceli geçtiğini ifade etmişlerdir. In this study, it is aimed to determine the effect of activities based on augmented reality applications on students' success, achievement and motivation towards biology course and to get the opinions of the students about the applications performed in the 9th grade biology course `cell` unit `cellular structures and tasks` subject. In the study, quantitative and qualitative data collection methods were used together depending on the research problem. In the quantitative dimension of the study, static group pretest-posttest model (pretest-posttest uncompensated control group pattern) was applied. The study group of the research consisted of the students of two different branches at the 9th grade level of a high school in Karaman province in the 2018-2019 academic year. One of the branches was randomly selected as the experiment and the other as the control group. In the research, a success test was developed by the researcher in order to determine the success and achievement levels of the students before and after the application, and `the motivation questionnaire for the biology course` adapted to Turkish by Ekici (2009) was used to determine the motivation levels of the students before and after the application. In the experimental group, the subject of `cell` unit, `cellular structures and their tasks` were carried out with augmented reality applications for a period of 6 weeks, and in the control group, activities were carried out within the scope of the 9th grade biology course curriculum. At the end of the experimental process, interviews were conducted with the students. At the end of the experimental study, it was seen that there was a significant difference between the post-test and achievement scores of the experimental group and control group in favor of the experimental group. According to another finding of the study, there was no significant difference between the experimental group and the control group students in terms of the total score averages obtained from the motivation questionnaire for the biology course. However, there was a significant difference in terms of `anxiety in exams` in favor of the experimental group. As a result of the research, the students stated that they liked the biology courses in which augmented reality applications were realized, that the augmented reality applications e concretized the abstract concepts and made them more permanent, and that the lessons carried out in this way were fun.
Collections