Sayılar ve işlemler ile bazı geometrik kavramların öğretiminde matematik tarihi kullanımının, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin sayılar ve işlemler alt öğrenme alanı ile geometrik kavramlar alt öğrenme alanlarının öğretiminde matematik tarihi kullanımın öğrencilerin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyi ve motivasyonu üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu araştırmada nicel araştırma desenlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Ayrıca deneysel gruba matematik tarihi kullanılarak yapılan matematik öğretimi ile ilgili sınıf öğretmenin görüşleri de alınarak araştırmaya nitel bir boyut kazandırılmıştır.Araştırma 2018-2019 Karaman ilinde bir devlet okulunun, iki farklı dördüncü sınıfında okuyan öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin 26 sı deney 26 sı kontrol grubunda olmak üzere toplam 52 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubu öğrencilerine matematik tarihi kullanılarak, kontrol grubu öğrencilerine ise matematik tarihi kullanılmadan matematik öğretimi yapılmıştır.Deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulama öncesinde ve uygulamadan hemen sonra `Sayılar ve İşlemler Testi (SİT)`, `Geometrik Kavramlar Testi (GKT)` ile Ersoy ve Öksüz (2015) tarafından geliştirilen `İlkokul Matematik Motivasyon Ölçeği (İMMÖ)` uygulanmıştır. Araştırmaya katılan deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulamadan 8 hafta sonra öğrencilerin hatırda tutma düzeylerini ölçebilmek adına `Sayılar ve İşlemler Testi (SİT)` ve `Geometrik Kavramlar Testi (GKT)` tekrar uygulanmıştır.Elde edilen veriler TAB Analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre matematik tarihinin ders içinde kullanımının 4. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, hatırda tutma düzeylerini ve matematik ile ilgili motivasyonlarını önemli ölçüde artırdığı gözlenmiştir. Ayrıca yapılan görüşme sonucunda sınıf öğretmenin de matematik öğretiminde matematik tarihi kullanımı hakkındaki düşüncelerinin de olumlu olduğu görülmüştür. The aim of this study is to determine the effect of the use of the History of Mathematics in the teaching of four operations on naturel numbers and geometric concepts of 4th class students on their academic achievement, retention levels at memory and motivation.In this research, a quasi-experimentail research design was used with pre-test and past-test control group.In a adition, a qualitative dimension was given to experimental group by taking the opinions of the classroom teachers about the lectures made using the History of Mathematics.This research, was conducted at a public school ın Karaman with two different 4th school students in between 2018-2019 years. The research,consist of four students; two of are experiment and two are in control.While teaching mathematics to the experimental group students using History of Mathematics; control group students were teached mathematics without using History of Mathematics.`Numbers and Operations Test` and `Geometric Concepts Test` were applied to the experimental and control group students before and after the application. At the same time, `Primary School Mathematics Motivation Scale` developed by Ersoy Öksüz (2015) was applied to the students.`Numbers and Operations Test` and `Geometric Concept Test` were applied to all students in order to analyse their retention levels, eight week after the application.The data obtained were analyzed using TAB Analysis program. According to the results of this research, it was observed that the use of the History of Mathematics in the classroom significantly increased the academic achievement, retention levels at memory and motovation of 4th class student. Also, as a result of the interview,it was seen that the opinions of the classroom teachers about the use of `History of Mathematics` in mathematics teaching were also positive.
Collections