Reklamlarda korkunun bir pazarlama aracı olarak kullanılması: Korku mesajı içeren reklamların göstergebilimsel çözümleme tekniğiyle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlama hayatın her alanında yer almaktadır. Pazarlama faaliyetlerinde sıkça yer alan ve yaşam boyu en çok karşılaşılan faaliyetlerden biri de şüphesiz reklamlardır. Hemen hemen herkesin evinde televizyon olduğu için birçok insan ister istemez az ya da çok reklamlara maruz kalmaktadır. Reklam, markaların tutundurma faaliyetleri içerisinde hedef kitleleriyle iletişim kurabilmek, etkileşim yaratabilmek ve potansiyel müşterilerini elde edebilmek için tercih ettiği pazarlama aracıdır. Reklamlar izleyenlerin dikkatini çekme, ilgisini uyandırma, isteklendirme ve harekete geçirme amacı doğrultusunda işlemektedir. Dolayısıyla tüketim tam olarak burada başlamaktadır. Bu doğrultuda reklamlar satın alma eğilimi gösteren tüketiciyi harekete geçirmeye yardımcı olmaktadır. Bireyler film ve dizi izlerken birçok duyguya kapılmaktadır. Duygusal filmlerde gözlerimiz dolarken, komik filmlerde kendimizi gülerek bulmaktayız. Korku filmi izlediğimizde ise başımıza gelmese bile gelmiş ya da gelecek gibi düşünebilmekteyiz. Reklamların filmler kadar uzun sürmese de reklamlarda ki kısa filmler tüketicinin algısını markaya yönlendirmek için oldukça etkili olmaktadır. Bir pazarlama stratejisi olan korku pazarlamasını kullanan markalar bu hususta insanların bilinçaltına inerek onların satın alma duyguları ile korku duygularını harekete geçirmeyi amaçlamaktadır.Bu çalışmada korku faktörünün pazarlama alanında nasıl kullanıldığı reklamlar üzerinden anlatılmaya çalışılmaktadır. Çalışmada yöntem olarak göstergebilimsel çözümleme tekniği kullanılmaktadır. Çalışma; reklamlarda korku mesajlarının nasıl işlendiğini ortaya koymak, korku pazarlamasının tüketiciler üzerinde yaratmaya çalıştığı etki, reklamlarda verilen korku mesajlarının ardındaki gerçeği anlama ve yorumlamasını amaçlamaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde reklam ile ilgili kavramlar, ikinci bölümünde çekicilik ve reklam çekicilikleri kavramları, üçüncü bölümünde korku kavramları, korku çekiciliği ve pazarlamasına dair literatür yer almakta, son bölümde ise korku mesajları içeren reklamlar göstergebilimsel çözümleme tekniğiyle incelenmektedir. Marketing is involved in all areas of life. Advertising is one of the most frequently encountered lifelong activities in marketing activities. Since almost everyone has television in their homes, many people are inevitably exposed to more or less advertising. Advertising is the marketing tool of choice for brands to communicate with their target audiences, create interaction and acquire potential customers. Advertisements work for the purpose of attracting the attention of the audience, arousing their interest, motivating and activating them. Therefore, consumption starts exactly here. In this respect, advertisements help to mobilize consumers who tend to buy.Individuals get many emotions while watching movies and series. While our eyes fill with emotional films, we find ourselves laughing in funny films. When we watch the horror movie, even if it did not happen to us, we can think of it as coming or coming. Although advertisements do not last as long as films, short films in advertisements are very effective in directing the perception of the consumer to the brand. Brands that use fear marketing, which is a marketing strategy, aim to bring people's subconscious mind to their senses of purchase and fear.In this study, it is tried to explain how fear factor is used in marketing area through advertisements. In this study, semiotic analysis technique is used as a method. Work; The aim of this course is to reveal how horror messages are processed in advertisements, the effect of fear marketing on consumers, and to understand and interpret the truth behind the horror messages given in advertisements. In the first part of the study, the concepts related to advertising, in the second part of the concepts of attractiveness and advertising attractiveness, in the third part of the literature on the concepts of fear attractiveness and marketing, in the last part the ads containing horror messages are analyzed with semiotic analysis technique.
Collections