Konaklama sektöründe mesleki etik algısının kurumsal itibara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarihi yaklaşık olarak 2500 yıl öncesine dayanan etik kavramı, toplumun tüm üyeleri tarafından önemli ve kayda değer bir konu olarak kabul edilmektedir. Etik kavramı, toplumda doğru veya yanlışlara ilişkin hükümleri belirleyen bir kavram olarak görülmektedir. Söz konusu bu ilke ve normların çalışma hayatında önemli eğilimlere yön verdiği görülmektedir. İçinde bulunduğumuz dijital çağ rekabet sistemine bir takım yenilikler getirmiştir. Bu yenilikler itibar, imaj, kimlik vb. olarak `değer` temelli bir yaklaşımı benimsemektedir. Değer yaklaşımı işletmelerin itibar olgusunu öne çıkartmıştır. Bu açıdan, itibar kavramının işletmede çalışma şartlarına ilişkin bilgiler sunduğu ve çekicilik sağladığı kaçınılmaz olmaktadır. Böylelikle değer yaklaşımı, kurumsal itibar kavramının doğmasına olanak sağlamaktadır. Kurumsal itibar bir işletmenin zaman içerisinde elde ettiği deneyimlerin, bilgilerin ve paydaşları ile kurduğu iletişimlerinin bir değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul da turizm sektöründe faaliyet gösteren Kültür ve Turizm Bakanlığı yatırım ve işletme belgeli konaklama işletmelerinde yiyecek içecek hizmetleri çalışanlarının mesleki etik algısının kurumsal itibara etkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında 391 katılımcının görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda; mesleki etiğin kurumsal itibar üzerinde anlamlı bir etkisi olduğuna yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Ayrıca mesleki etiğin alt boyutları ile kurumsal itibarın yine tüm alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Çalışanların, demografik özelliklerine göre mesleki etik ve kurumsal itibar değişkenlerinde farklılaşmaların olduğu da tespit edilmiştir. The concept of ethics, which dates back approximately 2500 years, is accepted by all members of society as an important and significant issue. The concept of ethics is seen as a concept that determines the provisions about right or wrong in society. It is seen that these principles and norms give direction to important trends in working life.It has brought a number of innovations to the competition system of the digital age. These innovations reputation, image, identity and so on. It adopts a olarak value `based approach. The value approach has highlighted the reputation of enterprises. In this respect, it is inevitable that the concept of reputation provides information about working conditions in the enterprise and provides charm. Thus, the value approach enables the concept of corporate reputation to emerge. Corporate reputation is defined as an assessment of the experience, knowledge and communication established by a company over time. The aim of this study is to investigate the effect of professional ethics perception of food and beverage service employees on institutional reputation in hospitality enterprises with investment and operation certificate of Ministry of Culture and Tourism operating in tourism sector in Istanbul. In the scope of the research, 391 participants were consulted. As a result of the research; It was found that professional ethics has a significant effect on corporate reputation. In addition, significant relationships were found between sub-dimensions of professional ethics and sub-dimensions of corporate reputation. It was also found that there were differences in the variables of professional ethics and corporate reputation according to the demographic characteristics of the employees.
Collections