An evaluation of portfolio based speaking assessment: KBU sample
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, konuşma portfolyosu ödevlerininin Karabük Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencileri üzerindeki etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Akademik yılın başında, öğrencilerin konuşma portfolyosu ödevleriyle ilgili görüşleri, rastgele seçilen öğrencilere ilk bakışta konuşma portfolyo ödevleri hakkında fikirlerini belirtmeleri için bir sayfa kâğıt verilerek alınmıştır. Her konuşma portfolyosu ödevinden sonra aynı süreç devam etmiştir. Bazı yansıtıcı sorular verilerek, nicel verileri toplamak amacıyla rastgele seçilen 289 öğrenciye beş farklı alt başlık (öğrenen özerkliği, konuşma becerileri, özgüven, öz yeterliklik, zorluklar) içeren bir Likert ölçeği uygulanmıştır Ayrıca, araştırmacı, daha fazla nitel veri elde etmek için 6 öğrenci ve 5 öğretim görevlisi ile röportajlar yapmıştır. Genel verilerin analizinde SPSS 23 Windows programı ve tematik analiz kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin portfolyo hazırlık ve sunum sürecinde karşılaşabilecekleri bazı zorlukları içerirken, portfolyo temelli konuşma değerlendirmesinin yükseköğretim düzeyindeki öğrencilerin öğrenen özerkliği, konuşma becerisinin geliştirilmesi, kendine güven ve öz yeterliliği üzerindeki olumlu etkileri hakkındaki ipuçları verir. This study aims at evaluating the effectiveness of speaking portfolio tasks in Karabük University preparatory school. At the beginning of the academic year, the views of the learners regarding speaking portfolio tasks were taken by giving randomly selected students a sheet of paper to get their ideas about speaking portfolio assignments at the first sight. After each speaking task, the same process continued by giving some reflective questions. A Likert type questionnaire which included five different subheadings (leaner autonomy, speaking skills, self-confidence, self-efficacy, challenges) was implemented on 289 randomly selected students to collect the quantitative data. Furthermore, the researcher made interviews with 6 students and 5 instructors to get more qualitative data. SPSS 23 for Windows program and a thematic analysis were used to analyze the overall data. The results give clues about the positive effects of portfolio based speaking assessment on the learner autonomy, speaking skill development, self-confidence and self-efficacy of the tertiary level students whereas it also includes challenges the students may face in portfolio preparation and presentation process
Collections