Bütünleşik pazarlama iletişiminin marka bilinirliği üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik bir çalışma: Safranbolu yerel markası Bağlar Gazoz üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Safranbolu yerel markası Bağlar Gazoz'un bütünleşik pazarlama iletişiminin marka bilinirliği üzerinde ne ölçüde etki ettiğini yapılan analizlerle ortaya konmaya çalışılmıştır. Karabük Merkez nüfusu baz alınarak 385 katılımcıya anket çalışması yapılmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde Bütünleşik Pazarlama İletişimi kavramı açıklanmaya çalışılmış marka ile olan ilişkisi açıklanmıştır. İkinci bölümde ise Marka ve Marka Bilinirliği kavramları yer almaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise daha önce bu konularla ilgili yapılmış araştırmalardan literatür taraması yapılmış ve araştırmaya ait anket verileri analizleri tablolar halinde sunulmuş, yorumlanmıştır. Anketin ilk bölümünde katılımcılara ait demografik özelliklerle, marka bilinirliğini ölçen çoktan seçmeli sorular yer almaktadır. İkinci bölümde ise verileri ölmek için 5'li Likert Ölçekli Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçeği ve Marka Bilinirliği Ölçeklerinden yararlanmıştır. Veriler Frekans analizi yapılmış ve hipotezler kurularak T-testi, Anova Testi ve Regresyon Analizi ile sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarında, bütünleşik pazarlama iletişimi faktörünün demografik özelliklere göre farklılık göstermediği ancak marka bilinirliğinin cinsiyete göre farklılık göstermezken, yaşa ve mesleğe göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca yapılan Regresyon analizinde bütünleşik pazarlama iletişiminin marka bilinirliğini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: BütünleĢik Pazarlama ĠletiĢimi, Marka, Marka Bilinirliği In this study, it has been tried to reveal to what extent the integrated marketing communication of Safranbolu local brand Bağlar Gazoz has an impact on brand awareness. Based on the population of Karabük, 385 participants were surveyed. In the first part of the study, the concept of Integrated Marketing Communication is tried to be explained and its relationship with the brand is explained. In the second part, Brand and Brand Awareness concepts are included. In the third part of the study, a literature review was conducted from the researches previously conducted on these subjects and the survey data analyzes of the research were presented in tables and interpreted. In the first part of the questionnaire, there are multiple choice questions measuring demographic characteristics and brand awareness of the participants. In the second part, 5-point Likert Scale Integrated Marketing Communication Scale and Brand Awareness Scale were used to measure the data. Data Frequency analysis was performed and hypotheses were established and results were interpreted with T-test, Anova Test and Regression Analysis. According to the results of the analysis, it is concluded that integrated marketing communication factor does not differ according to demographic characteristics but brand awareness does not differ according to gender, but it shows significant difference according to age and occupation. In addition, regression analysis concluded that integrated marketing communication positively affected brand awareness.Keywords: Integreted Marketing Communication, Brand, Brand Awareness
Collections