İşletmelerin marka değeri ile finansal performansları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin gittikçe arttığı ve sürekli gelişen ekonomik yapı içinde faaliyet gösteren işletmelerin marka değerlerinin ve finansal performanslarının tespiti sağlıklı bir ekonomi için önem arz etmektedir. Bu çalışmada Borsa İstanbul'da işlem gören ve Tekstil, Giyim Eşyası ve Deri sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin marka değeri ile finansal performansları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmanın ilk bölümünde marka değeri ve marka değerinin tespit edilme yöntemlerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise performans kavramı ve oran analizi hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise çalışmanın uygulama kısmına yer verilmiştir. Çalışmada işletmelerin 2014-2018 dönemindeki finansal tablolarından elde edilen verilerle ilk önce finansal oran analizi yöntemi gerçekleştirilmiştir. Daha sonra işletmelerin marka değerinin hesaplanmasında ise Hirose yönteminden yararlanılmıştır. Sonuç olarak işletmelerin analiz dönemindeki finansal performans sıralamalarını yansıtan oran ortalamaları ile marka değeri sıralaması arasında kayda değer bir ilişki kurulamamıştır.Anahtar Kelimeler: Marka Değeri, Marka Değerleme Yöntemleri, Hirose Yöntemi, Finansal Performans It is important that determination of brand values and financial performances of the business firms which is active in ever-growing and economic structures. The aim of this study is to determinate the relationship between the brand value and the financial performances of the business firms which is dealt in Istanbul stock exchange and operate in the sectors of Textile, Wearing Apparel and Leather. At the first chapter of this study, the brand value and the fixation methods of the brand value are mentioned. At the second chapter, the information is given about the concept of performance and ratio analysis. At the third chapter, the adhibition of the study is included. The method of financial ratio analysis is achieved with the data which is acquired from the statements of business firms in 2014-2018. Then, Hirose method is used for calculation of the brand values of the business firms. As a result, there is not found a reasonable relation between ratio averages which reflects the financial performance ranking of the analysis period of the business firms and brand value ranking.Keywords: Brand Value, Brand Valuation Methods, Hirose Method, Financial Performance
Collections