Bulanık mantık yardımıyla müşteri istemli ürün geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetçi piyasa koşullarında firmaların konumlarını koruyabilmelerinde etkin olan önlemlerden birisi de müşteri ihtiyaçlarını iyi belirleyip ürün geliştirilmesi ve bu doğrultuda müşteri memnuniyetinin kazanılmasıdır. Bu tezde Bulanık Mantık (BM) yardımıyla ürünün henüz üretilmeden, müşterinin kendisine uygun ürün geliştirme sürecine dahil olması hedeflenmektedir. Bu amaçla müşteri memnuniyetini yükseltmeyi hedefleyen Bulanık Mantık Müşteri İstemli Ürün Tasarım (BuMaMİT) çerçeve çalışması arayüzü geliştirilmiştir.Müşterinin ürün seçiminde göz önünde bulundurduğu ölçütler ilgili tasarım parametreleri olarak BuMaMİT'in BM ayarlarına bir uzman tarafından dahil edilmiştir. Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) yazılımında tasarlanmış olan ürünlerin tasarım parametreleri ve belirlenen ilgili ölçütler API fonksiyonları kullanılarak tümleşik hale getirilmiştir. BuMaMİT arayüzü ile elde edilen istekler BM uslamlama yardımıyla değerlendirerek tekrar ürün üzerine etki ettirilmiş, müşterinin arzusunu şekillenmesine olanak tanınmıştır. Geliştirilen çerçeve çalışmasının etkinliği üç adet örnek çalışma üzerinde gösterilmiştir. Müşterinin daha tasarım sürecinde ürüne müdahale edebilmesi ve memnuniyetinin yükseltilmesi olanağı sağlanmıştır. Önerilen çerçeve çalışması, firmaların ürün geliştirme uygulamalarında ve görsellik desteği ile pazarlama reyonlarında kullanılabilir. One of the effective measures to secure the status of the firms in competitive market circumstances is the product development based on well defined customer requirements and to attain customer satisfaction accordingly. In this thesis, customer inclusion to product development process is aimed via Fuzzy Logic (FL) before the product produced. For this purpose, a framework user interface called BuMaMIT (Customer Tailored Product Design via Fuzzy Logic), which aims to increase customer satisfaction is developed.The measures taken into account in product selection by customer, which are considered as design parameters, are incorporated into FL settings of BuMaMIT by an expert. Design parameters of the product designed by Computer Aided Design (CAD) software and the determined measures are integrated through API functions. The requests obtained by BuMaMIT user interface are put into FL reasoning process and the results are affected to the product, so that it enables to form customer?srequests. The effectiveness of the developed framework is tested on three sample case studies. The opportunities of having an effect to product on design process by customer and increasing customer satisfaction are realized. The proposed framework can be used in the applications of firms? product development studies and in marketing sections with the proposed visualization support.
Collections