Bütanol-benzin karışımlarının buji ile ateşlemeli motorların performans ve egzoz emsiyonlarına etkilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alkoller 19. yüzyıldan beri motorlarda yakıt olarak kullanılmaktadır. Oktan artırıcı özellikleri ve kirletici emisyonlar açısından yasal düzenlemeleri yerine getirmek için buji ateşlemeli motorlar için giderek daha önemli hale gelmektedir. Çeşitli alkoller arasında bütanol buji ile ateşlemeli motorlar için uygun yenilenebilir kaynaklardan üretilebilen, biyolojik tabanlı, çevreye duyarlı, metanol ve etanole göre ısıl değeri yüksek bir yakıt olarak bilinmektedir. Bu çalışmada, bütanol-benzin karışımlarımın buji ateşlemeli motorlar için alternatif yakıt olarak kullanılabileceği/uygunluğu araştırılmıştır. Bu amaçla, hacimsel olarak %5, 10 ve 20 bütanol içeren üç farklı bütanol-benzin karışımı hazırlanarak dört zamanlı, tek silindirli, hava soğutmalı buji ateşlemeli bir motorda test edilmiştir. Yapılan testlerde, motor momenti, güç, özgül yakıt tüketimi, CO, HC ve NO emisyonları motor hızına bağlı olarak belirlenmiştir. Karışım yakıtlarla elde edilen deney sonuçları benzinli çalışma ile elde edilenlerle karşılaştırılmıştır. Benzine bütanol ilave edilmesiyle motor momenti ve gücünde bir miktar azalma, özgül yakıt tüketiminde artma belirlenmiştir. Ayrıca, CO ve HC emisyonlarında azalma, NO emisyonlarında artış elde edilmiştir. Alcohols have been used in engines as a fuel. Alcohols? increasing octane rating properties and in terms of pollutant emission to fulfill legal regulations, alcohols are gaining important for spark ignited engines. Among various alcohols, butanol, produced biologically from appropriate renewable resources, with higher heating value in comparison with ethanol and methanol, eco-friendly, is known as a fuel. In this study, bütanol-gasoline blendings are analysed suitability for use in spark ignited engines as an alternative fuel. For that purpose, three different bütanol-gasoline blends containing volumetrically %5 ,10 and 20 bütanol prepared are tested in a four-stroke, single-cylinder, air-cooled and spark ignited engine. In tests performed, engine moment, power, CO, HC and NO emissions and specific fuel consumption are determined depending engine speed. Experiments results derived from blendings fuels are compared with pure gasoline ones. With butanol added in gasoline, an increase in specific fuel consumption and a little decrease in engine moment and power are determined. Moreover, a decrease CO and HC emissions, an increase in NO emissions is obtained.
Collections