Jp-8 ve biyodizel karışımlarının sıkıştırma ile ateşlemeli motorda yakıt olarak kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ham petrol rezervinin dünyada giderek azalıyor olması ve kirletici emisyonlara getirilen sınırlamalar, araştırmacıları içten yanmalı motorlarda alternatif yakıt arayışlarına yöneltmiştir. Bu arayışta yeni yakıtların dizel motorların çalışma koşullarına ne derece uyum sağlayabildiği ve dizel motorlarda kullanılan yakıtların çeşitliliğinin arttırılması önem taşımaktadır. Bu çalışmada, tek silindirli, dört zamanlı, hava soğutmalı bir dizel motorda dizel+JP8 ve JP8+atık yağ biyodizel yakıt karışımlarının motor performansına ve emisyonlara etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneyler sonunda dizel+JP8 yakıt karışımları kullanıldığında motor momentinde ve gücünde referans yakıt dizele göre bir miktar azalma olmuş ve bu azalma karışım içerisindeki JP8 oranına bağlı olarak artmıştır. JP8+biyodizel karışımlarında motor momenti ve gücü referans yakıt dizele göre daha düşük seviyelerdedir. Karışım içerisindeki biyodizel oranı arttıkça motor momenti ve gücünde iyileşmeler görülmüştür. Ayrıca, bütün yakıt karışımları için egzoz emisyonlarında önemli azalmalar görülmüştür. Bu çalışmada, JP8+biyodizel karışımlarının sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda alternatif yakıt olabileceği gösterilmiştir. Being reduce of crude oil reserves and limitations of environmentally hazardous gaseous emissions lead researches to focus on alternative fuels for internal combustion engines. In this frame it is important that how suitable the new fuels to the operating conditions of diesel engines and increasing of variety of the new fuels. In this study, in a diesel engine with single cylinder, four strokes and air cooled, effect of mixtures of diesel- JP8 and JP8-biodiesel (produced from waste cooking oil) on engine performance and emission were experimentally investigated. It is observed that when diesel-JP8 is used, momentum and power of engine are lowered and increasing JP8 ratio lowers the momentum and power of engine rationally with respect to usual commercial diesel fuel. When JP8-biodiesel is used, momentum and power of engine are also lowered with respect to usual commercial diesel fuel. Increasing biodiesel ratio in mixture improves the momentum and power of engine. For all mixtures, exhaust emissions were reduced with respect to usual commercial diesel fuel. It is proved in this study that, mixture of JP8-biodiesel can be used as an alternative fuel for internal combustion engines.
Collections