Mikrodenetleyici denetimli ABS test düzeneğinin gerçekleştirilmesi
dc.contributor.advisor | Özdalyan, Bülent | |
dc.contributor.author | Karaoğlu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:19:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:19:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99081 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ABS fren sisteminin testlerinin yapılabileceği bir test düzeneği gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı ABS fren sisteminin çalışma prensiplerini açıklamak ve üzerinde deneyler yapabilecek test düzeneğini gerçekleştirmektir. Test düzeneğinde tekerleri döndürmek için üç fazlı asenkron elektrik motoru kullanılmaktadır. Elektrik motorunu kontrol etmek için motor sürücü kullanılmaktadır. Tekerleklerin hızlanmasını, yavaşlamasını ölçmek için devir algılayıcısı kullanılmaktadır. Fren basıncını ihtiyaca göre sabit tutmak, yükseltmek, azaltmak için hidrolik ünite kullanılmaktadır. Devir algılayıcısından sinyalleri almak, değerlendirmek ve tekerlek fren silindirindeki güvenli frenleme için gerekli olan hidrolik basıncı hesaplamak ve hidrolik kumanda kontrol sistemine aktarmak için elektronik kontrol devresi kullanılmaktadır. Verilerin ve anlık durumun takip edilebilmesi, grafiksel olarak ABS test düzeneğinin ölçülen değerlerini gösterilmesi için bilgisayar yazılımı geliştirilmiştir. Ayrıca tekerin devrini kontrol etmek için PID kontrol yöntemi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study the structure of ABS break systems, its specialities and the ABS break system test environment actualization are presented. The aim of the study is to explain the working principles of the ABS break system and to perform the test mechanism which enables to carry the test via the established test mechanism. At test mechanism, electiricity motor is used to spin the wheel. Turnover (abalienation)sensor is used to measure the fastening and decelareting of the wheel. Hydrolic unit is used to increase, decrease and hold still the break pressure according to the needs. Electronic control unit is used to gathering the signals from abalienation sensor, evaluate them. This unit is also used for calculating the hydrolic pressure needed for secure breaking in wheel cylinder and transmitting it to the control system. It is profitted from the computer to follow the data and instant situation and also at figuring them in graphics . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Mikrodenetleyici denetimli ABS test düzeneğinin gerçekleştirilmesi | |
dc.title.alternative | Implementation of microcontroller controlled ABS test stand | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik ve Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | ABS | |
dc.subject.ytm | PID control | |
dc.identifier.yokid | 10020401 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 355463 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |