Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdalyan, Bülent
dc.contributor.authorKaraoğlu, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T11:19:30Z
dc.date.available2020-12-06T11:19:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/99081
dc.description.abstractBu çalışmada ABS fren sisteminin testlerinin yapılabileceği bir test düzeneği gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı ABS fren sisteminin çalışma prensiplerini açıklamak ve üzerinde deneyler yapabilecek test düzeneğini gerçekleştirmektir. Test düzeneğinde tekerleri döndürmek için üç fazlı asenkron elektrik motoru kullanılmaktadır. Elektrik motorunu kontrol etmek için motor sürücü kullanılmaktadır. Tekerleklerin hızlanmasını, yavaşlamasını ölçmek için devir algılayıcısı kullanılmaktadır. Fren basıncını ihtiyaca göre sabit tutmak, yükseltmek, azaltmak için hidrolik ünite kullanılmaktadır. Devir algılayıcısından sinyalleri almak, değerlendirmek ve tekerlek fren silindirindeki güvenli frenleme için gerekli olan hidrolik basıncı hesaplamak ve hidrolik kumanda kontrol sistemine aktarmak için elektronik kontrol devresi kullanılmaktadır. Verilerin ve anlık durumun takip edilebilmesi, grafiksel olarak ABS test düzeneğinin ölçülen değerlerini gösterilmesi için bilgisayar yazılımı geliştirilmiştir. Ayrıca tekerin devrini kontrol etmek için PID kontrol yöntemi kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this study the structure of ABS break systems, its specialities and the ABS break system test environment actualization are presented. The aim of the study is to explain the working principles of the ABS break system and to perform the test mechanism which enables to carry the test via the established test mechanism. At test mechanism, electiricity motor is used to spin the wheel. Turnover (abalienation)sensor is used to measure the fastening and decelareting of the wheel. Hydrolic unit is used to increase, decrease and hold still the break pressure according to the needs. Electronic control unit is used to gathering the signals from abalienation sensor, evaluate them. This unit is also used for calculating the hydrolic pressure needed for secure breaking in wheel cylinder and transmitting it to the control system. It is profitted from the computer to follow the data and instant situation and also at figuring them in graphics .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMikrodenetleyici denetimli ABS test düzeneğinin gerçekleştirilmesi
dc.title.alternativeImplementation of microcontroller controlled ABS test stand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik ve Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmABS
dc.subject.ytmPID control
dc.identifier.yokid10020401
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355463
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess