Atık biyodizel kullanılan bir motorda yakıt katkısının performans ve emisyonlara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği gibi, kullanım alanı sürekli genişleyen dizel motorlu araçlar petrol kökenli yakıtlar kullanmakta ve buna paralel olarak yakıt ihtiyacı da sürekli artmaktadır. Bu artan ihtiyaca karşılık petrol rezervlerinin azalması ve fiyatlardaki hızlı artış, diğer yandan hava kirliliğinin artması gibi sebeplerden dolayı alternatif yakıtlar geliştirilmeye başlanılmıştır. Dizel motorlar için araştırılan alternatif yakıtlardan biri atık bitkisel yağlardır. Ancak atık bitkisel yağlar yüksek viskoziteleri nedeniyle dizel motorlarda doğrudan kullanılamamakta, viskoziteyi düşürmek için biyodizel üretilmekte ve biyodizel ile dizel yakıtı çeşitli oranlarda karıştırılmaktadır.Bu çalışmada testler için biyodizel temin edilmiş ve birinci numune yakıtlar; B100 (saf biyodizel), B50 (%50 biyodizel ve %50 euro dizel) hazırlanmıştır. Daha sonra motor performansını arttırmak, viskozite ve egzoz emisyonlarını iyileştirmek için, birinci numune yakıtlara %1, %3, %5 oranlarında katkı maddesi olan nano hydro borazine (NHB) eklenerek ikinci numune yakıtlar elde edilmiştir. İkinci numune yakıtların kinematik viskozitelerinin, birinci numune yakıtların kinematik viskozitelerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Birinci numune yakıtlar ile yapılan testler sonucunda, kullanılan yakıttaki biyodizel miktarı arttıkça euro dizel yakıta göre motor gücünde azalma, özgül yakıt tüketiminde artış, buna ek olarak, CO, HC ve is emisyonlarında azalma ve NOx emisyonunda artış tespit edilmiştir. İkinci numune yakıtlar ile yapılan testler sonucunda, kullanılan yakıttaki katkı maddesi miktarı arttıkça, birinci numune yakıtlara göre motor gücünde artma, özgül yakıt tüketiminde ise azalma, buna ek olarak, CO, is emisyonlarında azalma ve NOx, HC emisyonlarında artış tespit edilmiştir. As it is known, the diesel engine vehicles whose use of area conitunously changes use oil-origin fuels and thus the need of fuel constantly increase in parallel to this. Decreasing oil reserves, rapid increase in oil costs and increase in air pollution have caused people to improve alternative fuels. One of the alternative fuel sources which has been studied for diesel engine vehicles is the waste vegetable oils. But the waste vegetable oil in cannot be directly used in diesel engines due to the high rate of viscosities, so that biodiesel is first produced to decrease the hige rate of viscosities and then the diesel fuel is mixed up with biodiesel. In this study, biodiesel was provided for he tests and the fist sample fuels, B100 (pure biodiesel), B50 (50% biodiesel and 50% euro diesel), were prepared. Later on, the second sample fuels were prepared from the first sample fuels, which were added the proportion of 1%, 3%, 5% fuel additive nano hydro borazine (NHB) to increase the performance of the engine and reduce exhaust emissions and fuel viscosity. Kinematic viscosities of the second sample fuels have been found higher than that in the first sample fuels.As a result of the tests carried out with the first sample fuels, it was found that once the amount of biodiesel used in the fuel increased, there was decrease in brake power compared to euro diesel and there was increase in the fule consumption, on the otherhand, there was also decrease in the emission of CO, HC and smoke density, whereas there was increase in the NOx emission.As a result of the tests conducted with the second sample fuels, it was found that once the amount of biodiesel used in the fuel increased, there was decrease in the brake power compared to the first sample fuels and there was decrease in the specific fuel consumption. In addition, there was decrease in the CO and smoke density emission, while there was increase in the NOX and HC emission.
Collections