Gemi sacı kaynaklı bağlantılarında kalıntı gerilimi analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Grade A gemi sacı paslanmaz çelik plakalar MIG – MAG kaynak yöntemi ile farklı koruyucu ortamlar kullanılarak birleştirilmiştir. Kaynak işlemleri karışım gaz (CO2 ve Argon) koruyucu gaz ortamında aynı değerde ki kaynak akımında gerçekleştirilmiştir. Kaynak işlemleri aynı kaynak parametrelerinde alın alına olmak üzere yapılmış ve tüm birleştirmelerde ilave metal olarak ELCOR B 70 tipi ilave tel kullanılmıştır. Gemi imalatında kullanılan sacların kaynaklı bağlantılarında servis ortamında kalıntı gerilmeler çok daha düşük yüklerde hasarlara neden olmaktadır. Bu nedenle bu hasarlara engel olabilmek için kalıntı gerilmelerin ölçülmesi ve modellenerek daha önceden belirlenebilmesi çok önemlidir. Bu çalışmada gemi saclarının kaynaklı bağlantılarında oluşacak kalıntı gerilmeler deneysel olarak ölçülmüş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı, kaynak esnasında termal etkiye maruz kalan plakanın kaynak noktasından başlayarak geriye doğru oluşan kalıntı gerilimi ölçülmesidir. Ölçüm için EA-06-062RE-120 model rozet tipi 3 adet gerilimölçer kullanılmıştır. Gerilim ölçerler kalıntı gerilmesi ölçülecek noktada 00, 450 ve 900 lik açılarda yerleştirilerek kalıntı gerilme ölçülmüştür. Yapılan çalışmada, kaynak ile birleştirilen malzemelerin kaynak dikişine dik düzlemdeki 4 farklı noktada kalıntı gerilme ölçümleri yapılmıştır. Soğuma başlangıcında malzemenin büzülmeye karsı gösterdiği direnç, kaynak metaline yakın bölgelerde yüksek çekme gerilmelerini meydana getirir. Denge kuralına göre de kaynaktan uzak bölgeler de basma gerilmeleri oluşmaktadır. Artık gerilmelerin, kaynak kökü ve kaynak dolgusu orta yüzeyleri ile kaynak metali ve esas metal birleşme yüzeylerinde yüksek değerlerde olduğu gözlemlenmiştir. In this study, Grade A ship plate stainless steel plate MIG - MAG welding method are joint using different protective mixture gas. Welding processes mixed gas (CO2 and argon) at the same value in protective gas atmospheres was carried out in the welding current. Welding procedures to be taken in the same welding parameters in all assemblies to be made and additional metal wire was used as the ELC B 70 type added. Vessels used in the manufacture of steel welded joints in the residual stresses in the service environment has caused much more damage at low loads. Therefore, to prevent this damage modeled predetermined residual stress measurement and would be very important.In this study, the residual stresses will occur in welded joints of ship plates experimentally measured and the results are evaluated. Study, during welding of the plate exposed to thermal effects, starting from the source voltage is to measure the resulting residue.For measuring EA-06-062R-120 model badge type 3 strain gauge is used. The voltage at the point to measure the residual stress measured at 0, 45 and 90 placed at angles of residual stress was measured. In the study, the source of the materials joined by four different points in the plane perpendicular to the weld seam was measured for residual stress. Cool at the beginning of the resistance to shrinkage of the material, high tensile stresses in the regions close to the weld metal form. From the balance according to the rule consists of compressive stress in remote areas. Of residual stress, the root of the weld and weld filler weld metal and base metal with a central surface of the joining surfaces has been observed in high concentrations.
Collections