İki zamanlı buji ateşlemeli bir motorda farklı bitkisel yağ ve benzin karışımlarının performans ve emisyonlara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Petrol endüstrisinin gelişimi, petrol esaslı ürünlerin piyasada bol olarak bulunabilmesi ve mineral esaslı yağlayıcıların motor performansı üzerindeki olumlu etkilerinin bir sonucu olarak, mineral esaslı yağlayıcılar otomotiv endüstrisinde yoğun bir kullanıma sahiptirler. Ancak mineral esaslı yağlayıcıların kullanımı ile yüksek miktarda zararlı emisyon gazları açığa çıkmaktadır. Mineral esaslı yağlayıcıların çevre üzerindeki olumsuz etkileri ve yenilenebilir olmayışları sebebiyle günümüzde çevreye karşı daha duyarlı ve yenilenebilir özelliği olan alternatif yağlayıcıların geliştirilmesi üzerine çalışmalar başlatılmıştır. Bu çalışmada iki zamanlı benzinli bir motorda, mineral esaslı olan ve otomotiv endüstrisinde çok yoğun olarak kullanılan 2T yağı yerine yağlayıcı olarak bitkisel esaslı olan kanola, ayçiçek ve hint yağları değişik oranlarda (%2, %3 ve %4) kullanılmış ve her dört yağlayıcı da sabit motor hızında (3000 1/min) beş farklı motor yükü altında denenerek CO, CO2 ve HC emisyon değerleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, iki zamanlı motorlarda emisyonları iyileştirmek amacı ile mineral esaslı yağlar yerine bitkisel yağların kullanılabileceğini göstermiştir As a result of the development of petroleum industry, the availability of petrol based products in the market and the positive effect of mineral based oils on engine performance mineral based oils have found a wide area of use among the automotive industry. However, a large amount of exhaust emissions which are mostly harmful to the environment are generated with the use of mineral based oil additives. Due to the negative effect of mineral based oils on the environment and their lack of renewalability, researches have been conducted on alternative vegatable oils which are more environment friendly and mostly renewable. In this study, canola, sunflower and palm oils have been used as a lubricant with different percentages (2%, 3% and 4%) instead of 2T oil which is a mineral based oil and is widely used among the automotive industry, and all these additives, at a fixed engine-speed (3000 1/min) and under five different engin loads, being tested, the amount of CO, CO2 and HC emissions has been investigated. The results show that in the two-stroke engines, the vegetable oils can be used for decreasing the harmful effect of emissions instead of mineral oils.
Collections