Dorse tasarımında ağırlık optimizasyonu ve malzeme seçimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada kuru yük dorsesi olarak kullanılan, üretim ve satış bakımından en çok tercih edilen dorse referans alınarak yeni bir dorse için uygun parametreler elde edilmiş ve malzeme seçimi gerçekleştirilmiştir. Geleneksel yöntem ve malzemelerle üretilmiş dorseler incelenerek var olan tasarımın statik analizleri yapılıp sayısal analiz olarak sonuçlar elde edilmiştir. Litaratür araştırmalar sonucu karar verilen malzemeler ile yeni tasarımın statik analizleri yapılmıştır. Piyasada kullanılan dorseler üzerinde yapılan (Strain Gage ) gerilim ölçümleri ile gerçek değerler elde edilmiştir.Bu tez çalışmasında standart olarak kullanılan kuru yük dorseleri sonlu elemanlar yöntemi ile elde edilen sayısal analiz sonuçları ile kullanılayük alıtındaki bir dorse üzerinde strain Gage ölçümü yapılarak elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Elde edilen gerilme (MPa) ve Toplam deformasyon (mm) ,Emniyet katsayı değerleri gerçek ölçüm ve matematiksel dönüşümler sonucunda sonlu elamanlar yöntemi ile yapılan analizler ile yakın değerler çıktığı görülmüştür. Bu sonuçlar neticesinde geliştirilen tasarımın sonlu elamanlar yöntemi ile doğruluğu test edilmiş seçilen malzeme değerlerine göre dorsenin gerilme, deformasyon ve emniyet katsayıları belirlenmiştir. Sonuç olarak; Tasarım ve kalınlık optimizasyonu yapılmış ve kullanışlı, daha hafif bir dorse elde edilmiştir. In this study, suitable parameters for a new trailer were obtained with reference to the most preferred trailer for the production and sale, which was used as the dry load trailer, and material selection was carried out. The statistical analysis of the existing design was carried out by examining the trailer produced by traditional methods and materials and numerical results were obtained. The static analyzes of the new design were made with the materials determined as the result of the research. Actual values were obtained by strain gage strain measurements made on the trailer used in the market.In this study, the numerical results obtained by the finite element method of the dry load trailer used as a standard and the results obtained by measuring the strain gage on a load bearing were compared. The obtained values of tensile (MPa) and total deformation (mm), safety factor values, actual measurements and mathematical transformations resulted in close values by analysis with finite element method. The results of these tests were evaluated by using the finite element method and the tensile, deformation and safety factors of the specimens were determined according to the selected material values. As a result; design and thickness optimization were caried out and a useful, lighter trailer was obtained.
Collections