Tam köprü DC-DC dönüştürücü ile batarya şarj sistemi
dc.contributor.advisor | Öncü, Selim | |
dc.contributor.advisor | Kıvrak, Sinan | |
dc.contributor.author | Özçelik, Ümit Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T11:00:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T11:00:16Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/98504 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, 250 V'a kadar çıkış verebilen, farklı çıkış gerilimlerine sahip bataryaların kontrollü olarak şarj edilmesi amaçlanmıştır. Batarya şarjı için akım ve gerilim kontrolü Tam Köprü DC-DC dönüştürücü ile sağlanmıştır. Devrenin tamamı üç ayrı bölümde incelenmiştir. 30 kHz anahtarlama sinyalinin elde edilmesi, akım ve gerilim kontrolünün yapılması için kontrol devresi tasarlanmıştır. Bu frekans değerinde çalışabilecek yüksek frekans transformatörü tasarımı da güç devresi ile birlikte tasarlanmıştır. Yüksek frekans trafosunun çıkışından elde edilen kare dalga sinyalini doğrultup çıkışa aktarabilmek için yüksek frekanslarda çalışabilen doğrultucu devre tasarımı da güç devresine eklenmiştir. AC şebeke gerilimini doğrultarak güç devresine iletilmesini sağlayan bir doğrultma devresi de tasarlanmıştır. Bu üç devre birleştirilerek tam köprü DC–DC dönüştürücü devresi oluşturulmuştur. Devre çıkışından 0 ile 250 V arasında istenilen çıkış gerilimi 10 A ile sınırlandırılarak elde edilebilmektedir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to charge the batteries with different output voltages which can output up to 250V with a controller. Current and voltage control for battery charging is provided by Full Bridge DC-DC converter. The entire circuit is examined in three separate sections. The control circuit is designed to obtain the 30 kHz switching signal and to control the current and voltage. The high-frequency transformer design that can operate at 30 kHz frequency is also designed with the power circuit. A rectifier circuit design, can operate at high frequencies is also added to the power circuit to rectify and transfer the square wave signal obtained from the output of the high frequency transformer. A rectifier circuit is also designed to rectify the AC voltage to the power circuit. These three circuits are combined to form a full bridge DC-DC converter circuit. The needed voltage between 0 and 250V from the output of the circuit can be limited up to 10 amperes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Tam köprü DC-DC dönüştürücü ile batarya şarj sistemi | |
dc.title.alternative | Battery charge system with full bridge DC-DC converter | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-02 | |
dc.contributor.department | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10202644 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 515746 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |