Improving car radiator performance by using TiO2-water nanofluid
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nanoteknolojideki en son gelişmeler, araba motor soğutmasında nanoakışkanların orijinal kullanımlarında iyileşmelere yol açmıştır. Bu çalışmada, otomobil motoru radyatörünün bir radyatör olarak TiO2-su nanofluid tarafından araba motor radyatörünün geliştirilmesi deneysel olarak incelenmiştir. TiO2-su nano-akışkanının radyatörün performansı üzerindeki etkisini belirlemek için, deneyler saf su ve TiO2-su nanofluid ile ayrı ayrı gerçekleştirilmiş ve sonuçlar, taşıt motoru sistemi ile ilgili diğer çalışmalarla karşılaştırılmıştır. FIAT DOBLO 1.3 MJTD ENG. Temel amaç, TiO2-su nanoakışkanının geleneksel soğutma sistemine bir ikame olarak ısı transferinin yönlerini kontrol etmekti. Bu amaçla, Reynolds sayısı 560 ile 1650 arasında değişen laminar flora bölgesinde 0.097 ve 0.68 m3 / h akış hızları ile 0.1, 0.2 ve 0.3 hacim hacimli bir TiO2 nanofluid kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Reynolds sayısı ve hacim konsantrasyonu arttığında sürtünme faktörü azalır. Ayrıca,% 0.2'lik konsantrasyona sahip TiO2-su nanofluid, araba radyatörünün etkinliğini% 47 ve% 0,3 konsantrasyona ve bir soğutucu olarak saf suya kıyasla% 47 oranında artırabilir. Son olarak, ortalama ısı transfer katsayısı, nanoakışkanın Reynolds sayısı ve hacim konsantrasyon fraksiyonundaki artıştan doğrudan etkilenmiştir. The foremost later improvements in nanotechnology have lead to changes in unique employments of nanofluids in car motor cooling. Within the display ponder, upgrade of car motor radiator by TiO2-water nanofluid as a coolant of car motor radiator was explored tentatively. In arrange to decide the impact of TiO2-water nanofluid on radiator's execution, tests were performed with immaculate water and TiO2-water nanofluid independently and comes about were compared with other considers on vehicle engine framework FIAT DOBLO 1.3 MJTD ENG. The most objective was to check the viewpoints of warm exchange of the TiO2-water nanofluid as a substitution to the standard coolant framework. For this reason, tests were carried out employing a TiO2 nanofluid with 0.1, 0.2 and 0.3% volume concentrations with stream rates of 0.097 and 0.68 m3/ h in laminar floe locale, where Reynolds number extended from 560 to 1650. Our comes about appear that the grinding calculate diminishes when Reynolds number and the volume concentration are expanded. Besides, TiO2-water nanofluid with 0.2% concentration can upgrade the viability of car radiator by 47% as compared to 0.1 and 0.3% concentrations and unadulterated water as a coolant. At last, the normal warm exchange coefficient was specifically influenced by the increment in Reynolds number and volume concentration division of the nanofluid.
Collections