An evaluation of ELT teachers` vocational burnout according to some variables
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Konya ilinde çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerini belirleyerek bazı demografik ve mesleki değişkenler açısından tükenmişlik puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığını değerlendirmektir.çalışmaya 2009?2010 eğitim-öğretim yılı içerisinde Konya ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapmakta olan 50 İngilizce öğretmeni katılmıştır.Tükenmişlik düzeylerini belirlemek için ?Maslach Tükenmişlik Ölçeği? ve kişisel bilgiler için ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Maslach Tükenmişlik Ölçeği'nden elde edilen puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır.Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyinin duygusal tükenme alt boyutunda öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama ve öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip seçmeme; duyarsızlaşma alt boyutunda öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama ve öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip seçmeme; kişisel başarı alt boyutunda yaş, görev süresi, ve öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama değişkenlerine göre anlamlı bir faklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum ve çalışma hayatında iş arkadaşlarından destek görme durumuna göre tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır.Anahtar sözcükler: Tükenmişlik, Öğretmen, Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı. The purpose of this study is to establish the burnout levels among the english teachers? employed in Konya province and to evaluate whether the burnout scores vary in view of some demographic and vocational variables.This study was participated by 50 english teachers serving in schools affiliated to the Ministry of National Education in district of Konya during the 2009-2010 education and training term.?Maslach Burnout Inventory? and ?Personal Information Form? have been used to identify the burnout levels. The arithmetical averages and the standard deviations of the scores obtained from the ?Maslach Burnout Inventory? were also estimated.As a result of the analysis performed, it was detected that the burnout levels of the english teachers who participated in the study varied at the subdimension of emotional burnout according to the variables of deeming the job appropriate for oneself and selection of occupation with will; at the subdimension of depersonalization according to variables of deeming the job appropriate for oneself and selection of occupation with will; at the subdimension of personal accomplishment according to variables of age, duty duration and deeming the job appropriate for oneself. On the other hand, significant differences were no found with gender, marital status and receiving the support of colleagues on the job.Keywords: Burnout, Teacher, Emotional Exhaustion, Depersonalization, Personal Accomplishment.
Collections