İlköğretim öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı`na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimde kalitenin arttırılması için gerekli olan koşullardan birisi öğretmenlerin nitelikli olmasıdır. Bu da öğretmenlerin kültürel, pedagojik ve bilişsel anlamda yeterli donanıma sahip olmasını öngörmektedir. Her eğitim sistemi bu özellikleri taşıyan öğretmenleri istihdam etmek ister. Öğretmenlerin istihdamı da Amerika, Avrupa ve Asya ülkelerinin birçoğunda olduğu gibi sınav aracılığıyla seçilerek yapılmaktadır. Türk eğitim sisteminde de öğretmen seçiminde KPSS modeli uygulanmaktadır.Yapılan bu araştırmada KPSS modelinin öğretmen seçimindeki yeri bilimsel yöntemlerle ortaya konup ilköğretim öğretmenlerinin KPSS' ye yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. KPSS ile ilgili alan yazın incelendiğinde konuya ilişkin yeteri kadar bilimsel araştırmanın yapılmadığı, yapılan araştırmaların ise sınırlı olduğu görülmüştür. Yapılan çalışma bu yönüyle önemli görülmektedir.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kars il merkezinde 17 ilköğretim okulunda görev yapan 310 ilköğretim öğretmeni ile sınırlıdır. Araştırmada temel amaç doğrultusunda alt amaçlara ulaşabilmek için geliştirilen bir ölçek kullanılmıştır. ?İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği?nde 30 madde ve 8 kişisel bilgilere ait soru bulunmaktadır. Araştırmanın çözümlenmesi için yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve nonparametrik testlerden yararlanılmıştır.Araştırmanın bulgular kısmında çözümlenen veriler tablolara aktarılmış ve betimlenmiştir. Sonuç kısmında ise alt amaçlara ilişkin bulgular yorumlanmış ve çalışmanın genel sonuçları tartışılmıştır. Sonunda konuya ilişkin araştırmacılara ve uygulamaya dönük önerilerde bulunulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler KPSS'nin Milli Eğitim'in bir öğretmende aradığı temel niteliklere sahip adayları seçmekte yetersiz kaldığını düşünmektedir. Öğretmenlere göre; KPSS'nin öğretmen seçmede nitelikli bir sınav olmadığı, objektifliği sağlamadığı, büyük oranda eğitimdeki gelişmeleri kapsayan güncel bir sınav olmadığı, öğretmen adaylarının ruh sağlığını bozduğu, öğretmenleri ezbere ittiği, adaylardan yüksek performans beklendiği görüşleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen atamalarında farklı ölçütlerin (mezuniyet derecesi, mülakat vs.) de yer alması gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın öğretmen yeterlikleri boyutunda KPSS'de alana yönelik soruların çıkmaması da öğretmenlerce olumsuz karşılanmıştır. One of the necessary conditions for the teachers is to be qualified to develope the quality in education. If so, it is necessary for teachers to be sufficient on cultural, pedagjic and cognitive areas. Every educational system wants to have the teachers having this kind of abilities. The emloyement of the teachers in Turkey is carried out with the help of some examinations such as in the USA, Europea, and many of the Asian countries. The KPSS model is applied/used to define/select the teachers in Turkish Educational System.This research conducted aims at displaying the scientific place of KPSS exam in selecting the teachers and determining the point of view of the primary school teachers about KPSS. When researches about KPSS are analysed there is not enough scientific reserch conducted on the issue or very limited researches are conducted. So this research has utmost importance.The research is limited with 310 teachers teaching at 17 different primary schools in Kars city center in 2010-2011 academic year. In this research, a scale build up to attain the major purposes in accordance with minor purposes is used. There are 30 items and 8 questions about personal information in ?the scale of determining the opinions of primary school teachers about KPSS?. To analyse research per cent, frequecy, arithmetic mean, standard deviation, nonparametric tests are used.In the findings? part of the research, datas analised are transferred into the tables and defined. However, findings about minor purposes are paraphrased and general results of research are discussed in the final part. At the end, some suggestions are made for researchers and aplications.According to the results; teachers think KPSS exam is incompetent to select the candidates who have basic qualities which Ministry of Education requires. To the teachers; KPSS is not a qualified exam to select the teacher, and doesn?t provide objectivisim, damages the mental health of teachers, doesn?t include topical information, shepherds the teachers toward memorization and figured high success from candidates. Furthermore, there exists different citerias (graduation degree, interview, etc.) should come up to select the teachers. In the teacher-proficiency side of the research, asking a branch based questions in KPSS is discountenanced by a teacher as well.
Collections