A study on determining the attitude and motivation levels of compulsory and voluntary students of English preparatory higher school at İnonu University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; Malatya İnönü Üniversitesinin Yabancı Diller Yüksek Okulunda zorunlu ve isteğe bağlı İngilizce Hazırlık alan öğrencilerin İngilizceye karşı tutum ve motivasyon seviyelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın bilgileri iki çeşit araç kullanılarak elde edilmiştir: Motivasyon ve Tutum Ölçme Anketi gibi.Anketler toplam 170 öğrenciye uygulandı. Bu öğrencilerin 121?i zorunlu ve 49`u da isteğe bağlı hazırlık alan öğrenci gurubundandır. Çalışma için elde edilen bilgiler, nitel ve nicel olmak üzere iki özellik taşımaktadır. Anketlerin analizi için, SPSS 20.0 (Sosyal Bilimler İstatistik Programı) kullanıldı.Çalışmanın sonuçlarına göre, isteğe bağlı olarak İngilizce hazırlık alan öğrencilerin motivasyon seviyesi, zorunlu olarak İngilizce hazırlık alan öğrencilerinkinden daha yüksek çıktığı görülmüştür. Motivasyonlarına ilişkin, isteğe bağlı ve zorunlu olarak İngilizce öğrenen öğrenciler arasında önemli bir fark bulunmuştur (t(168)=42,159, p<0,05). İsteğe bağlı öğrencilerin motivasyonu (X =69,2041), zorunlu öğrencilere kıyasla (X = 49,9752) daha yüksektir. Buna ilaveten isteğe bağlı öğrencilerin İngilizce Dil Öğrenimine ilişkin tutumları da, zorunlu öğrencilerinkine kıyasla daha pozitif bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları, isteğe bağlı öğrencilerle zorunlu öğrencilerin dil öğrenimine ilişkin tutumları arasında önemli bir fark olduğunu göstermektedir (t(168)=22,785, p<0,05). İsteğe bağlı öğrencilerin (X =53,8367) dil öğrenimine ilişkin tutumları, zorunlu öğrencilerinkine göre daha pozitiftir; (X = 44,9174).Ancak, cinsiyete göre tutum ve motivasyona ait bulgular, isteğe bağlı ve zorunlu olarak İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek okulu İngilizce hazırlık okuyan kız ve erkek öğrenciler arasında önemli bir fark olmadığını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Tutum, motivasyon, cinsiyet, zorunlu, isteğe bağlı. The purpose of this study was to investigate the attitudes and motivational levels of compulsory and volunteered students of English Preparatory School of Foreign Languages at Inonu University, Malatya, TurkeyThe data utilised was obtained from two kinds of instruments: Motivation Questionnaire and Attitude Questionnaire. The questionnaires were administered to 170 subjects total; 121 of which from compulsory and 49 from voluntary groups of learners. The data obtained for this study was both quantitative and a qualitative. SPSS 20.0 (Statistical Programming For Social Science) was used to analyze questionaire.According to the results of the study, the motivation of voluntary students has been found much higher than the compulsory students. There is a significant difference between the motivations of compulsory and voluntary students t(168)=42,159, p<0,05. Voluntary students have much higher motivations (X =69,2041) than compulsory ones do. (X = 49,9752) Moreover, regarding to the attitudes, voluntary students also have much more positive attitudes than the compulsory students towards English Language Learning. There is a significant difference between the attitudes of compulsory and voluntary students t(168)=22,785, p<0,05. Voluntary students have more positive attitudes (X =53,8367) than compulsory ones do. (X = 44,9174). Nevertheless, regarding to the genders there is no important significant difference between voluntary and compulsory students concerning to motivation and attitutes between the male and female students of prep high school of Inonu University towards English Language Learning.Key Words: Attitude, motivation, gender, compulsory, voluntary
Collections