A postmodernıst reading of Mark Ravenhill`s Shopping and F***ing and Some Explicit Polaroids
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngiltere?de doksanlı yılların başında etkisini göstermeye başlayan tartışmalı bir tiyatro türü olan suratına tiyatronun en önemli oyun yazarlarından biri olarak gösterilen Mark Ravenhill?in Shopping and F***ing ve Some Explicit Polaroids isimli oyunlarını postmodern bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Giriş bölümünün başında ikinci dünya savaşından sonra süregelen tiyatro anlayışının ve temsilcilerinin tiyatroya bakış açılarını ve suratına tiyatronun oluşmasında etken olan sosyal, ekonomik ve politik süreçler ele alınmıştır. Bunlara ek olarak, Mark Ravenhill? in tiyatro estetiği ve çağdaş İngiliz Tiyatrosuna kazandırdıklarının da üstünde durulmuştur. Giriş kısmından sonra oyunların postmodernist açıdan incelenmesine geçilmiştir, Shopping and F***ing, günümüzün en büyük sorunlarından biri olan yabancılaşma ile yüzleşen, küreselleşen ve acımasızca kapitalistleşen dünyada, üç genç arkadaşın yaşadıklarının postmodernist bakış açısının eleğinden geçirilerek aktarıldığı bir kara mizahtır. Some Explicit Polaroids, iki farklı neslin çatışmasının postmodernist ölçütlerle yansıtıldığı, nihilist özellikleri de içerisinde barındıran politik bir eleştiridir. Bu çalışmada, postmodern tiyatro üzerine yazılmış olan değerlendirmeler ve postmodernizmin üzerine yapılmış olan eleştiriler oyunlarda buldukları yankılara göre ele alınmışlardır. Sonuç kısmında bu çalışma sonucunda erişilenler ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Mark Ravenhill, Shopping and F***ing, Some Explicit Polaroids, Postmodernizm This thesis aims to scrutinize Mark Ravenhill, one of the most significant playwrights of In-Yer-Face Theatre, which began to gain influence in Britain at the beginning of the Nineties. Shopping and F***ing and Some Explicit Polaroids, two of Ravenhill?s plays, are a postmodernist view of that decade; both are described as controversial. The beginning of the introduction discusses the ongoing understanding of theatre and its representative perspectives after World War II, as well as the social, economic, and political processes that led to the arrival of In-Yer-Face Theatre. Additionally, Mark Ravenhill?s theatre aesthetic and his contributions towards contemporary British Theatre are revealed. It also scrutinizes the plays in a postmodernist aspect. Shopping and F***ing is a dark comedy in which three friends? experiences are portrayed, a portrayal that reflects the postmodernist view of a globalised, recklessly capitalising world confronted by alienation as one of its most important problems. Some Explicit Polaroids is a political criticism on the confrontation of the two generations and reflects postmodernist tenets, which hold nihilistic values. In this study, the evaluations written on postmodern drama and the criticism on postmodernism are dealt with according to their resonances in the plays. The conclusion reveals the evaluations of this thesis.Key Words: Mark Ravenhill, Shopping and F***ing, Some Explicit Polaroids,Postmodernism
Collections