Kurumsal yönetişim: Serhat Kalkınma Ajansı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemin popüler kamu yönetimi akımı olan Yeni Kamu Yönetimi (YKY) düşüncesi kapsamında önemli bir yeri olan yönetişim, YKY'nin kamu sektörüne rekabeti getirmesi ile birlikte gelişme seyrini daha da hızlandırmıştır. Rekabetsiz ortamda kamu sektörü yönetim sitillerini değiştirmenin mümkün olmadığı herkes tarafından kabul edilmektedir. Bugünkü geçerli yönetim tarzı, artık giderek rekabetle bağımlı hale getirilmek istenmektedir. Artık önceden belirlenen bir ortak amacı gerçekleştirmek için, tek özneli, merkezi hiyerarşik bir iş bölümü içinde, araçsal rasyonelliği ön plana alarak, yapan, üreten, bunun için kaynakları ve yetkileri kendilerinde toplayan yönetimden, önceden belirlenen bir yöne doğru değil, insan haklarına dayalı performans ölçütlerini gerçekleştirecek, çok aktörlü, yerel, ağsal ilişkiler içinde iletişimsel bir rasyonellik anlayışı içinde, kendisi yapmaktan çok toplumdaki aktörleri yapabilir kılan, yönlendiren, kaynakların yönlendirilmesini kolaylaştıran yönetişim anlayışına geçilmektedir. Bu özellikleriyle yönetişim siyasal ve ekonomik gücün daha yaygın dağılımını da içermektedir. Bundan dolayı rekabetten çok kamu kuruluşları ile özel sektör kaynaklarının karışımını öngörmekte ve hizmet üretimi ve dağıtımı için alternatif yöntemler gündeme getirmektedir.Yukarıda ifade edilen bilgiler doğrultusunda, çalışmamızda bağlı bulunduğu sektör itibarıyla kamu kuruluşu olarak kabul edilebilen, fakat organizasyon biçimi ve çalışma süreçleri bağlamında düşünüldüğünde tipik bir kamu kuruluşu mantığından oldukça uzak bir anlayışı yansıtan Serhat Kalkınma Ajansı'nın (SERKA) Kurumsal Yönetişim uygulaması açısından değerlendirmesi yapılacaktır. SERKA'nın, organizasyon biçimi, karar alama süreçleri ve kararları uygulama yöntemi açısından yönetişim anlayışını yansıtıp yansıtmadığı araştırılmaya çalışılmaktadır. Having an important place in the notion of New Public Administration (NPA) that is a recent popular movement of public administration, the governance has accelerated its course of development when NPA brought a competition in the public sector. Everyone accepts that it is not possible to change the management styles of the public sector in uncompetitive environments. Today's valid management style is tried to be made gradually dependent on competition. Rather than a single-subject management that produces by featuring the instrumental rationality in a central hierarchical division of labor to realize a predetermined common purpose and collects the sources and authorities to do so; a multi-actor and local notion of governance, which will not only realize the performance criterion based on human rights instead of a predetermined direction within a sense of a communicational rationality in network relationships, but also will make the actors in society competent rather than doing things on its own, direct them and enable the referral of sources, is preferred. From these aspects, the governance also involves the more common distribution of political and economic power. Thus, rather than competition, the governance predicts the mixture of public institutions and private sector sources, and brings up alternative methods for the production and distribution of service.In accordance with the aforementioned information, our study will evaluate the Serhat Development Agency (SERKA), which could be accepted as a public institution due to its sector but reflects an understanding that is far from the logic of a typical public institution within the context of its organizational style and working processes, in terms of the application of Corporate Governance. The study tries to investigate whether the SERKA reflects the sense of governance in terms of its organizational style, decision-making processes and method of applying the decisions or not.
Collections