The relationship between beliefs about language learning and foreign language classroom anxiety: English-medium instruction in a Turkish universities STEM context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi kapsamında yabancı dil öğrenme inançları ve yabancı dil kaygı seviyeleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu bağlamda çalışma, öğrencilerin yabancı dil kaygı seviyelerini, yabancı dil kaygılarının sebeplerini, yabancı dil öğrenme inançlarını ve aynı zamanda öğrencilerin kaygı ve inançlarında cinsiyet, yurtdışı tecrübesi, eğitim dilinin 30% veya 100% İngilizce olması ve yabancı dil seviyesi gibi değişkenler bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Çalışmaya Türkiye'de bulunan 4 devlet üniversitesinin eğitim dili en az 30% İngilizce olan bölümlerinden yabancı dil olarak İngilizce öğrenen dört yüz seksen iki Türk birinci sınıf mühendislik öğrencisi katılmıştır. Bu çalışma karma araştırma metodu kullanarak keşfedici araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri Yabancı Dil Sınıf Kaygı Ölçeği ve Dil Öğrenme İnançları Envanterinin Türkçe versiyonları ve her iki ölçek için açık uçlu sorularla elde edilmiştir. Nicel analiz sonuçları, öğrencilerin yabancı dil kaygı seviyeleri ile dil öğrenme hakkındaki inançları arasında olumlu zayıf bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Ayrıca, katılımcıların makul düzeyde yabancı dil kaygısına sahip oldukları belirtilmiş ve en çok da konuşma kaygısı yaşadıkları gösterilmiştir. Konuşma kaygısını da sırasıyla genel kaygı hissi ve olumsuz değerlendirme korkusu takip etmektedir. Dahası, 'cinsiyet' ve 'eğitim dili' değişkenlerinin öğrencilerin yabancı dil kaygı seviyeleri arasında bir fark oluşturmadığı bulunmasına rağmen 'yurtdışı tecrübesi' ve 'yabancı dil yeterlilik seviyesi' değişkenleri öğrencilerin yabancı dil kaygı seviyeleri arasında bir fark oluşturduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra, katılımcıların dil öğrenimi hakkında ılımlı inançları olduğu bulunmuştur. 'Cinsiyet' değişkeni ile öğrencilerin dil öğreniminin doğası ve motivasyon ve beklentiler hakkındaki algıları arasında, 'yurtdışı tecrübesi' değişkeni ile öğrencilerin yabancı dil yeteneği hakkındaki algıları arasında, ve 'yabancı dil yeterlilik seviyesi' değişkeni ile öğrencilerin dil öğrenmenin doğası hakkındaki inançları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat, 'eğitim dili' değişkeni ile dil öğrenme inançları arasında hiçbir anlamlı ilişkinin olmadığı gösterilmiştir. The main purpose of this study was to investigate the relationship between Turkish EFL students' beliefs about language learning (BALL) and their foreign language anxiety (FLA) levels in the context of STEM education. In this regard, the study aimed to reveal their FLA levels, the sources of their FLA, what their BALL were and also whether there were any statistically significant differences in the learners' FLA and their BALL, in respect to gender, overseas experience, English-medium of instruction being 30% or 100% and foreign language proficiency level. Four hundred and eighty-two Turkish first-year EFL engineering students from at least 30% English-medium departments at four state universities in Turkey participated in the study. Employing a mixed method research approach, the current study was carried out using an exploratory research method. The data was collected through the Turkish versions of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and the Beliefs about Language Learning Inventory (BALLI) and also through open-ended questions for both scales. The quantitative analysis results indicated a positive weak relationship between the students' FLA levels and their BALL. Also, although the participants were revealed to have moderate levels of FLA, they were revealed to suffer most from communication apprehension, followed by a general feeling of anxiety and a fear of negative evaluation, respectively. Whereas the variables 'gender' and 'medium of instruction' were not found to make a difference to the students' level of FLA, the variables 'overseas experience' and 'foreign language proficiency level' were found to make a difference to the students' level of FLA. Besides, the participants were found to have moderate BALL. A significant correlation was found between the variable 'gender' and the students' perceptions of NLL and ME, between the variable 'overseas experience' and the students' perceptions of foreign language aptitude, and between the variable 'foreign language proficiency level' and the students' beliefs about NLL. However, no significant relationship was revealed between the variable 'medium of instruction' and BALL.
Collections