Yabancı dil öğretmenlerinin demotive eden faktörler: Türkiye`de özel bir okul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bazı insanların, çalışma koşullarının ve kişisel faktörlerin ilk ve orta öğretimde görev yapan Yabancı Dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin iş motivasyonları üzerindeki etkilerini araştırmıştır. Çalışmanın odak noktası, insan değişkenleri (Yönetim, Öğrenciler, İş Arkadaşları, Ebeveynler), çalışma koşul değişkenleri (Maaş, İş Yükü, Okul Tesisleri) ve kişisel değişkenler (Cinsiyet, Eğitim Durumu, Öğretim Deneyimi, Yaşam Koşulları Ve Kişisel Ölçütler ve Beklentiler) üzerinedir. Bu araştırmada konuyu iyice araştırmak adına dört veri toplama aracı (profil formu, mülakat, saha notu, günlükler) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 9 ilköğretim ve ortaöğretim EFL öğretmeni oluşturmuştur (1 erkek 8 kadın, 3 Yabancı ve 6 Türk). Niteliksel vaka çalışmasındaki tanımlayıcı veriler semantik haritalar vasıtasıyla sıralanmıştır ve alan yazın tarama bölümünde listelenen motivasyon teorileri ile olan ilişkileri incelenerek analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları demotivasyonun başlıca nedenlerinin ebeveyn, yönetim, öğrenci ve çalışma koşulları olduğunu göstermişti ki bu, insan ve çalışma koşulları değişkenlerinin kişisel değişkenlerden ziyade demotivasyon üzerinde daha etkili olduğunu göstermiştir. This study assessed the influences of certain human, work condition, and personal factors on primary and secondary school EFL teachers' work motivation. The focus of the study was on human variables (administration, students, colleagues, parents), work condition variables (salary, workload, school facilities), and personal variables (gender, educational background, teaching experience, living conditions, and personal criteria and expectations). This research utilized four data collection instruments (profile form, interview, field-note, diaries) to investigate the issue thoroughly. The subjects of the study comprised of 9 primary and secondary school EFL teachers (including 1 male and 8 females, 3 Non-Turkish and 6 Turkish). The descriptive data from the qualitative case study were sorted out by means of semantic maps and analyzed by studying their relatedness to theories of motivation listed in the Literature Review section. The findings of the study demonstrated that the main causes of demotivation were parents, administration, students, and working conditions, which proves that human variables and working condition variables had a higher impact on demotivation rather than personal variables.
Collections