Iğdır Üniversitesi öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının öğretim elemanlarına ilişkin metafor algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının, öğretim elemanlarına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. Bu çalışmanın araştırma konusu, Iğdır Üniversitesi'ndeki yaş, cinsiyet, bölüm, sınıf gibi farklılıklara göre sınıflandırılmış olan ön lisans, lisans öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının metaforlar vasıtasıyla öğretim elemanlarına ilişkin genel olarak algılarını ortaya çıkarmaktır. Kısacası çalışmanın konusu, öğretim elemanlarının ve öğrencilerin öğretim elemanlarına ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, Saban'ın (2008) araştırmasındaki verileri analiz etme yolu örnek alınarak analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Iğdır Üniversitesi Suveren Kampüsü'nde öğrenim görmekte olan önlisans ve lisans, 1, 2. Sınıf; lisans, 1, 2, 3, 4. Sınıf öğrencilerinden öğrenim görmekte olan 228 öğrenci ve 37 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Bu evreni temsil edebilecek örneklemin belirlenmesinde basit seçkisi anket uygulamasıyla örnekleme yolu kullanılmıştır. Bu araştırmanın verileri, örneklem grubu öğrencilerinin, öğretim elemanı kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya koymak amacıyla ―Öğretim Elemanı… gibidir. Çünkü………., ifadelerini tamamlamaları istenen bir form aracılığıyla elde edilmiştir. Buna göre araştırmada elde edilen veriler dört aşamada analiz edilmiştir. Bu aşamalar: geçerli metaforların kodlanması ve geçersiz metaforların ayıklanma aşaması, örnek metafor ifadelerini derleme aşaması, temalara göre kategori geliştirme aşaması, geçerlik ve güvenirliği sağlama aşaması. Araştırma sonucunda öğretim elemanı kavramına ait kategorilerden öğretim elemanına ilişkin olarak üniversite öğrencilerinin görüşleri metafor olarak kavramsal kategorilere ayrılmış olarak incelendiğinde, üniversite öğrencilerinden öğretim elemanını Cansız bir nesne/ Soyut bir kavram kategorisi altında (f=28, 14,89%), Bir Yakın Kişi Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=25, 13,29%), Bir Bitki Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=20, 10,63%), Bir Bilgi Kaynağı Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=20, 10,63%), Bir Yol Gösterici/Eğitici Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=20, 10,63%), Bir Işık Kaynağı Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=19, 10,10%), Bir Yaşam Kaynağı Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=14, 7,44%), İyi İnsan Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=14, 7,44%), Bir Hayvan Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=12, 6,38%), Kötü İnsan Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=9, 4,78%), İstenmeyen Bir Kişi Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=7, 3,72%) olarak görülmektedir. Öğretim elemanlarının öğretim elmanı kavramına ilişkin metaforik algıları kavramsal kategorilere ayrılmış olarak incelendiğinde ise, Öğretim Elemanlarından Öğretim Elemanını Cansız bir nesne/ Soyut bir kavram olarak görenlerin sayısı (f=14, 38,88%), Yol Gösterici olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=9, 25%), Bir Bitki Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=5, 13,88%), Işık Kaynağı Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=3, 8,33%), Meslek Sahibi Bir İnsan Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=3, 8,33%), Bir Hayvan Olarak Öğretim Elemanı kategorisi altında (f=2, 5,55%),olarak görülmektedir. The aim of this study is to determine the perceptions of university students and instructors about the instructors through metaphors. The research subject of this study is to reveal the general perceptions of associate and undergraduate students and instructors who are classified according to age, gender, department and class at Iğdır University by means of metaphors. In short, the subject of the study is to reveal the perceptions of the instructors and students about the instructors. The research was analyzed by taking the way of analyzing the data in Saban's (2008) research. The sample group of the study is composed of associate degree 1st, 2nd, and bachelor's degree 1st, 2nd, 3rd, 4th, year 228 students and 37 instructors of the 2017-2018 academic year at Igdir University Suveren Campus. The sampling method was used to determine the sample that could represent this universe with a simple selection questionnaire. With the aim of illustrating the metaphors of sample group students and instructors about the concept of instructors, the questionnaire of this study are as follows: ―A university instructor is like... because…. The data of this research was obtained by means of a form that they were asked to complete. Accordingly, the data obtained in this study were analyzed in four stages. These phases are the coding of valid metaphors and the extraction of invalid metaphors, the compilation of sample metaphors, the category development by theme, the validation and reliability of them. As a result of the research, when the views of university students from the categories belonging to the concept of instructors are examined as divided into metaphorically conceptual categories; the number of university students who see instructors under the category of a lifeless object/ abstract concept (f = 28, 14,89%), Under the category of Instructor as a Person (f = 25, 13.29%), under the category of the Instructor as a Plant (f = 20, 10.63%), under the category of the Instructor as a Knowledge Source (f = 20, 10, 63%), under the category of the Instructor as a Light Source (f = 19, 10,10%), under the category of the Instructor as a Source of Life(f = 14, 7,44%), under the category of the Instructor as a Good Person (f = 14, 7,44%), under the category of the Instructor as an Animal category (f = 12, 6,38%), Under the category of the Instructor as False People (f = 9, 4,78%), under the category of the Instructor as an Unwanted Person (f = 7, 3,72%), the teaching staff of the teaching staff about the concept of teaching staff metaphorical When the perceptions of instructors about the concept of instructor are examined in terms of conceptual categories, the number of instructors under the category of the Instructor as a lifeless object / Abstract concept (f = 14, 38,88%), under the category of the Instructor as a Guideline (f = 9, 25%), under the category of the Instructor as a Plant (f = 5, 13,88%), under the category of the Instructor as a Light Source (f = 3, 8,33%), under the category of the Instructor as a Professional Person (f = 3, 8, 33%) is considered to be an Instructor of Animals category (f = 2, 5,55%), has been determined.
Collections