SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 698
-
Örgütsel başarıda örgüt kültürünün etkisi
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETOrtak bir amaca sahip insanlar, hayatlarını bu amaç doğrultusunda oluşturulmuşörgütlerin içerisinde geçirmektedirler. Örgütlere insan yaşamının her safhasındarastlanılabilir. İnsanoğlunun yaşadığı ev, çalıştığı işyeri, ... -
Cumhuriyet devri tarih ders kitaplarında Rusya imgesi
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETTürkiye'de ders kitapları konusu son yıllarda tarihçilerin ve eğitim bilimlericamiasının araştırmalannda önemli ölçüde yer tutmaktadır. Tarih ders kitaplarınınhazırlanmasında, devletin ideolojik görüşü, toplumun ... -
Dede Korkut hikayelerinde sıfat-fiiller ve zarf-fiiller
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eski Anadolu Türkçesi, X. yüzyıldan itibaren Orta Asya'dan batıya göç eden Oğuzların,XII. yüzyılın sonlarında kendi lehçelerine dayalı olarak Anadolu'da kurup gelistirdikleri edebiyazı dilinin adıdır..Bu çalısmamızda ... -
Milli mücadele dönemi`nde kars milletvekilleri ve faaliyetleri
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1877-1878 Osmanlı Rus Savası Kars için bir dönüm noktası oldu. Savasınardından `Kırk Yıllık Kara Günler` olarak tabir edilen dönem basladı. `Kırk YıllıkKara Günler` 3 Mart 1918 Brest Litovsk Barıs Antlasmasına kadar sürdü. ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlilikleri(Kars ili örneği)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırma 2005?2006 egitim-ögretim yılında yapılmıstır. Arastırmanın amacıilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin ögretim yöntemlerini kullanma yeterlilikdüzeylerini ögretmen görüslerine göre tespit etmektir. ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Arastırmanın amacı ilkögretim okulları 4 ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler ögretimprogramının ögretmen görüslerine dayalı olarak degerlendirilmesidir. Buarastırmanın, Sosyal Bilgiler ögretim programı konusunda ögretmen görüslerindenve ... -
Terörün sosyo-ekonomik gelişme üzerindeki olumsuz etkileri: Karşılaştırmalı Diyarbakır örneği
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETTürkiye yıllarca terör tehdidiyle birlikte yaşamak zorunda kalmıştır. Bu tehdit zamaniçerisinde ülke ekonomimize ve insanımıza çok önemli değerler kaybettirmiştir. Bu günekadar askeri, siyasi, sosyal, psikolojik ve ... -
2005-2006 öğretim yılı 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programının uygulanmasında karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri (Kars ili örneği)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yeni Sosyal Bilgiler ögretim programının arastırma ve gelistirme çalısmalarınakatkıda bulunması amacıyla hazırlanmıs olan ?Yapılandırılmıs Sosyal BilgilerProgramı'nın Uygulamasında Karsılasılan Problemler ve Bu ... -
İlköğretim 6. sınıf müzik dersi,`ülkemizde başlıca müzik türleri ve genel özellikleri` ünitesinde materyal kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi(kars ili örneği)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Arastırmanın amacı, ilkögretim kurumlarındaki müzik derslerinde, materyalkullanımının önemini degerlendirebilmektir. Yapılan çalısmanın, müzik derslerindeyasanan sıkıntılara kısmen de olsa çözüm getirecegi, kurumların ve ... -
Kayıt dışı ekonominin boyutları, etkileri ve kayıt dışı ile mücadele yöntemleri: Türkiye örneği
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik olarak nedenleri ve sonuçları bakımından çok karmasık bir yapı olarakortaya çıkan kayıt dısı ekonomi, daha çok iktisadi faktörler dısında sosyal, psikolojik, siyasive ahlaki boyutlarıyla incelenmesi gereken bir ... -
Yapılandırmacı eğitim yaklaşımları ve bu doğrultuda hazırlanan yeni müfredata ilişkin öğretmen görüşleri kars ili örneği
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sürekli gelisen teknolojiyle birlikte egitim programlarının da degismesikaçınılmaz olmustur. Bu alanda birçok yaklasımlar göze çarpmaktadır. Egitimprogramlarında kullanılan yapılandırmacı yaklasım modeli ise ülkemizde henüz ... -
Tükiye`de vergi kayıp ve kaçakçılığının nedenleri ve önlenmesine yönelik muhasebe meslek mensuplarının görüşleri:Kars örneği
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırma 2006?2007 yılında Kars ili ve ilçe merkezleri esas alınarakdüzenlenmistir. Arastırmanın amacı vergi kayıp ve kaçakçılıgının nedenlerini ve önlenmesineyönelik önerileri muhasebe meslek mensuplarının görüsleri ... -
Muhasebe meslek ahlakı ve Kars ili merkezinde bir araştırma
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada, Kars ili merkezinde faaliyet gösteren muhasebe meslekelemanlarının, Türkiye'de muhasebe meslegi ile ilgili mevzuatla ortaya konulanmuhasebe meslek ahlakı ilkelerine duyarlılık düzeyi arastırılmıstır.Veri ... -
Fatin Rüştü Zorlu`nun hayatı ve Kıbrıs meselesi
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın amacı Kıbrıs meslesinin olusum sürecini, diplomatik safhalarını ve bumeselede göstermis olduğu üstün basarılarla, Kıbrıs Meselesinin Türkiye lehinesonuçlanmasını sağlayan zamanın Dısisleri Bakanı Fatin Rüstü ... -
Mondros Mütarekesi`nden kurtuluşa Kağızman ve çevresinde Ermeni tedhişi (30 ekim 1918 - 1 ekim 1920)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı Devleti vatandası olarak yüzyıllar boyunca huzurlu bir yasam alanıbulan Ermeniler, milliyetçilik duygularıyla harekete geçmislerdir. Bu dogrultuda19.Yüzyılın ikinci yarısından itibaren Osmanlı Devleti içerisinde ... -
II. Dünya Savaşı sonrası Sovyet Rusya tehdidine karşı Türkiye`nin aldığı mülki ve askeri önlemler
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, II. Dünya Savaşı sonrası Sovyet Rusya'nın Türkiye'den talepleri, bu taleplere karşı Türkiye'nin aldığı mülkî ve askerî önlemlerini ortaya koymak amacıyla II. Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında ... -
Abdülkadir Budak`ın hayatı, sanatı ve şiirlerinin tematik açıdan incelenmesi
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Modern Türk şiirini besleyen önemli kaynaklardan biri olan, 1970 kuşağı şairleri arasında anılan Abdülkadir Budak, dönemin sav sözlere ve ideolojik soyutlamalara dayanan, siyaseti önceleyen şiir anlayışına katılmaz. Daha ... -
Okul öncesi eğitimde psikomotor gelişim
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Atatürk Dönemi`nde Türk-Sovyet ilişkileri (1919-1938)
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada 1919?1938 yılları arasındaki Türk-Sovyet iliskileri elealınmıstır. Genel olarak, konu her yönüyle ve birbirine bağlantılı olarak irdelenmeyeçalısılmıstır. Birinci Dünya Savası'nın sonlarına doğru gelisen ... -
Okulöncesinde yaratıcı drama etkinliklerinin iletişim becerilerinin gelişmesi üzerindeki etkisi
(KAFKAS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırmanın amacı okulöncesi çagındaki çocukların iletisim becerilerinigelistirebilmek için okul öncesi programında yer alan ve uygulanan yaratıcı dramaetkinliklerinin ne derecede etkide bulundugunun belirlenmesi ve ...