Kafkas Üniversitesi Sarıkamış Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin doping bilgi düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spor yarışmaları bütün dünya ülkelerinde değişik branşlarda sıkça düzenlenmektedir. Sporda yarışma, ekonomi, eğlence önemli bir faktördür. Ayrıca spor ile ülkelerin gelişmişlik düzeyleri arasında sıkı bir ilişki söz konusudur. Sporda başarı yarışma sonuçlarının doğal beklentisidir. Yarışmada rakiplere üstünlük sağlama ve kazanma psikolojisi önemlidir. Bu sonuca ulaşmak için daha sık, daha yoğun ve uzun süreli antrenman yapılmasını beraberinde getirmektedir. Antrenman ya da ön hazırlık çalışmalarının getirdiği yoğunluk, fiziksel, fizyolojik ve psikolojik yıpranmanın sonucuyla başa çıkmak oldukça zordur. Bu nedenle bedenin yetersiz ve eksik kaldığı yerde takviye için yardımcı unsurlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu unsurların bir kısmı kabul görürken, diğer bir kısmı etik açıdan uygun görülmez. Bu unsurlardan bazıları zaman zaman sporcular tarafından suistimal edilebilmektedir. Sporcuların genelinde olmasa da bazıları tarafından antrenmanlara ilaveten fiziksel ve zihinsel performansı artırmaya yönelik bazı maddeleri alabilmektedirler. Bu maddelere genel anlamda doping maddeleri, olaya da doping yapma denilmektedir. Dopingin zararlı etkileri bilinmektedir. Sporcuların dopingden uzak durması için öncelikle zararlı etkileri ve hukuki durumu hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı geleceğin sporcularını yetiştirecek olan Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin doping hakkındaki düşüncelerini ve bilgi düzeylerini belirlemektir.Araştırmada doping kavramı, tarihçesi ve yöntemleriyle ilgili tanımlamalar yapılarak gelecekte Türk sporuna hizmet edecek antrenör, beden eğitimi öğretmeni ve spor yöneticisi olacak (BESYO) öğrencilerinin doping konusundaki bilgi düzeylerinin ortaya konması, doping kullanımı ve kontrolü açısından önemli olarak değerlendirilmektedir. Bu araştırma ile elde edilecek bulgular beden eğitimi spor yüksek okulunda okuyan öğrencilerin dopingle ilgili eğitime ihtiyacı olup olmadıklarının belirlenmesine ve gereken tedbirlerin erkenden alınmasına ışık tutacaktır. Ayrıca bu konuya dikkat çekilmesi ve öğrencilerin eğitilmesi sporcuların ulusal ve uluslararası yarışmalarda güvenle yarışmalarına yardımcı olacak ve ülke itibarını zedeleyici durumların ortaya çıkmasını önleyecektir. Sporcuları yetiştiren antrenör, beden eğitimi öğretmeni ve spor yöneticilerinin bilgili olması, gelecek nesillerin daha bilinçli olarak yetişmesinde katkı sağlayacaktır.Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu, Bölüm, Doping. Sports competitions are held frequently in different branches in all countries of the world. Competition, economy and entertainment are an important factor in sports. However, there is a strong relationship between sports and the developmental level of countries. Success is a natural expectation of the competition results in sports. Gaining competitive advantage in the competition and winning psychology is important. In order to achieve this result, it comes with doing more intense and longer-term training more often. It is quite difficult to cope with the intensity, physical, physiological and psychological deterioration results that brought about by training or preliminary works. Therefore, when the body has been inadequate and short fall, there is need for auxiliary elements for fortification. While some of these elements have been widely approved, another part has not been ethically seen as appropriate. Some of these elements may occasionally be abused by athletes. Though not all the athletes; but some of them use certain substances to increase physical and mental performance in addition to training. These substances are called doping substances in general, and the event is called doping. The harmful effects of doping are known by all. In order to make the athletes stay away from doping, they are required to have knowledge about the harmful effects and legal status of it primarily. The aim of this study is to determine the thoughts and knowledge level of doping that the Physical Education & Sport Teaching students who will bring up the athletes of the future have. In this study, definitions are made regarding the concept, history and methods of doping; and it has been evaluated to be important to put forward the knowledge level about doping in terms of the use and control of it of (BESYO) students that will be coaches, physical education teachers and sports administrators in the future. With the findings that will be obtained from this study, it will be shed light on determining whether the Physical Education & Sport Teaching students need education about doping and on taking necessary and early precautions. Drawing attention to this issue and educating students will help athletes to compete in national and international competitions with confidence and will prevent the emergence of situations that would damage the reputation of the country. If the coaches, physical education teachers and sports administrators that train the athletes are well-versed in doping, it will contribute to have more conscious generations in the future. Keywords: High School for Physical Education and Sports, Department, Doping.
Collections