Ortaokul öğrencilerinde internet ve dijital oyun bağımlılığının psikolojik sağlamlık ve saldırganlıkla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinde internet ve dijital oyun bağımlılığının psikolojik sağlamlık ve saldırganlıkla ilişkisini belirlemek amacıyla kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kars merkezdeki 2017-2018 öğretim yılında 6 ortaokulda öğrenim gören 2204, örneklemini ise 889 öğrenci oluşturmuştur. Ancak olası kayıplar olabileceği düşünülerek araştırmaya 913 öğrenci alınmıştır. Veri toplama araçlarını eksik dolduran öğrenciler araştırmadan çıkarılmış, 894 öğrencinin verisi değerlendirilmiştir. Araştırmada Genel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılık Ölçeği, Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Buss- Perry Agresyon Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda veriler SPSS 20 paket programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 12.05±1.31 olup, %51.8'i erkek, %48.2'si kızdır. Öğrencilerin interneti en fazla günlük ortalama 0-1 saat (%61.4) ve araştırma, ödev yapmak için (%78.6) kullandıkları belirlenmiştir. Öğrenciler en fazla günlük ortalama 0-1 saat (%73.2), evde (%73.6), bulmaca ve zeka oyunları (%30.9) oynamaktadırlar. Ayrıca internet bağımlılığı ve oyun bağımlılığı arasında pozitif, internet bağımlılığı ve oyun bağımlılığı ile psikolojik sağlamlık arasında negatif, internet bağımlılığı ve oyun bağımlılığı ile agresyon/saldırganlık arasında pozitif ilişki belirlenmiştir. Sonuç olarak, internet bağımlılığı ile paralel oyun bağımlılığının da arttığı, internet ve oyun bağımlılığı arttıkça psikolojik sağlamlığın azaldığı ve agresyon/saldırganlığın arttığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Bağımlılık, Dijital Oyun, İnternet, Psikolojik Sağlamlık, Saldırganlık. This study was conducted as a sectional study to identify the relationship between the internet and digital game addiction and psychological resilience and aggression in secondary school students. The universe of the study consisted of 2204 students in 6 different secondary schools center of Kars province in the 2017-2018 academic year and 889 students in the sample. However, 913 students were included as there might be missing students. The students who fill the data collection tools incompletely were excluded from the study and the data which collected from 894 students were assessed. In the study, General Information Form, Internet Addiction Scale, Digital Game Addiction Scale, The Brief Resilience Scale and the Buss-Perry Aggression Scale were employed. The data were interpreted through an analysis on SPSS 20 package program. The age average of the students is 12.05±1.3 and %51.8 of them are males, %48.2 of are females. It was determined that students use the internet for 0-1 hours on average per day (%61.4) to do research and homework (%78.6). The students play riddles and intelligence games (%30.9) for 0-1 hours in average per day (%73.2). Additionally, a positive correlation between internet addiction and game addiction; a negative correlation between internet addiction and game addiction and psychological resilience; and a positive correlation between internet addiction and game addiction and aggression were identified. Consequently, it was seen that game addiction increases with internet addiction, and psychological resilience decreases and aggression increases with an increase in internet and game addiction.Keywords: Addiction, Digital Games, Internet, Psychological Resilience, Aggression.
Collections