Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Motivasyonunun Fiziksel Aktiviteye Katılım Üzerine Etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin dijital oyun oynama motivasyonunun fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu üzerine etkisinin tespit edilmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya Kars İli Merkez İlçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 182'si kadın 153'ü erkek toplam 335 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Demir ve Hazar (2018) tarafından geliştirilen 19 maddeden oluşan Dijital Oyun Oynama Motivasyonu Ölçeği (DOOMÖ) ile Demir ve Cicioğlu (2018) tarafından geliştirilen 16 maddeden oluşan Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği (FAKMÖ) kullanılmıştır. Ayrıca örneklem grubuna 10 maddelik kişisel bilgi formu uygulanmıştır.Verilerin analizinde aritmetik ortalama ( , standart sapma (ss), yüzde, frenkans, Pearson Moment Korelasyon testi, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post-Hoc test istatistiklerinden (Tukey HSD) yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre yaş değişkeni ile FAKMÖ ve DOOMÖ arasında anlamlı farklılık saptanmamışken (p>0,05). DOOMÖ toplam puanı ile cinsiyet arasında ve BKİ ile FAKMÖ ve DOOMÖ arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05).Sonuç olarak; Dijital oyun oynama süresi arttıkça ortaokul öğrencilerinde fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının azaldığı ve BKİ'nin yükseldiği sonucu elde edilmiştir. This research has been done to identify the effect of secondary school students' motivation of playing digital games on the motivation to participate in a physical activity.A total of 335 studentswho study at secondary schools in the central district of Kars and of whom 182 females and 153 maleshave participated in this research.In this research, two scales have been used. The first scale is 'Motivation Scale For Digital Gaming' (DOOMÖ) which was developed by Demir, Hazar (2018), and it consists of 19 items. The second scale is 'Motivation Scale For Participation In Physical Activity' (FAKMÖ) which was developed by Demir and Cicioğlu (2018), and it consists of 16 items. In addition, a 10-item personal information form has been applied to the sample group. Arithmetic mean (x̄), standard deviation (ss), percentage, frequency, the Pearson MomentCorrelation test, t test and one-way variant analysis (ANOVA), Post-Hoc test statistics (Turkey HSD) have been used while analysing the data.According to the results obtained in this study, no significant difference has been found between the age variable and FAKMÖ and DOOMÖ, (p>0,05). However, some significant differences have been found between DOOMÖ total score and gender, and between BMI (Body Mass Index) and FAKMÖ and DOOMÖ (p<0,05).As a result, it has been found that as the digital game play time increases, the motivation of secondary school students to participate in a physical activity decreases, and also BMI increases
Collections