Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Haydar
dc.contributor.authorBoğuşlu, Vildan
dc.date.accessioned2020-12-06T10:09:35Z
dc.date.available2020-12-06T10:09:35Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/97172
dc.description.abstractBu tez çalısmasının amacı; Tasımalı Sistemin lkögretim Okulu ÖgrencilerininFen Basarılarına Bilissel, Duyussal ve Psiko-Motor Davranıs Açısından Etkisininincelenmesidir.Çalısmada Bayburt linde tasımalı egitim gören ögrenciler ele alınmıstır. Buögrencilere tasımalı sistemin etkilerini içeren 24 anket sorusu sorulmus ve elde edilenveriler degerlendirilmistir. Verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS programındayapılmıstır.Çalısmadan elde edilen veriler, tasımalı egitimin ögrenci basarıları açısındanetkili oldugunu ve büyük ölçüde amacına ulastıgını göstermistir. Özellikle bilissel veduyussal alanda ögrencilerin basarıları üst düzeydedir.Anahtar Kelimeler: Tasımalı sistem, fen basarıları, bilissel-duyussal ve psikomotordavranıslar.
dc.description.abstractThe aim of this study is that investigation of the effects of transporting system toelementary education student?s science success from the point of view to cognitive,sensitive and physco-motor behavior.In this study, students whose educating in Bayburt City were considered. 24 pollquestions were asked to these students. These questions were about the transportingsystem and obtained data were evaluated. Statistical calculation of data were done SPSSprogram.Obtained data from this study had been shown that transporting system havebeen effective from the point of view student?s success. Especially student?s cognitiveand sensitive success was found high level.Keywords: Transporting system, science success, cognitive-sensitive andphysco-motor behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTaşımalı sistemin ilköğretim okulu öğrencilerinin fen başarılarına bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranış açısından etkisi
dc.title.alternativeThe effects of transporting system to elementary education student's science success from the point of view to cognitive, sensitive and physco-motor behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9005341
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid179373
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess