Bilgisayar destekli fen öğretiminde öğretmen yeterlikleri ve pekiştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma 2005?2006 egitim-ögretim yılında fen ögretmenlerininbilgisayar destekli fen ögretimindeki yeterliklerini tespit etmek ve bu yeterliklerinpekistirilmesi için neler yapılabilecegini ortaya koymak amacıyla yapılmıstır.Arastırmada konu ve amaçlara uygunlugu nedeniyle tarama modelikullanılmıs olup mevcut durum ortaya konulmaya çalısılmıstır. Ögretmenyeterliklerini belirlemek için literatür taraması yapılmıs ve geçici 42 maddelikyeterlik listesi olusturulmus, fen ögretmenlerine uygulanmıstır. Arastırmanınörneklemini Igdır ili merkez ve ilçelerinde görev yapan ilkögretim ve ortaögretim fenögretmenleri olusturmustur. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler SPSS13 programında analiz edilmis, yüzdelik ve frekans dagılımları, ?t? testi, ?varyansanalizi?,?scheffe? testi kullanılarak yorumlanmıstır.Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre bilgisayar destekli fen ögretimindeögretmen yeterlikleri belirlenmistir. Ayrıca ögretmenlerin hangi alanlarda egitimeihtiyaçları oldugu yine bulgular dogrultusunda belirlenmistir. Elde edilen bulgular vesonuçlar literatür taraması ile iliskilendirilerek bazı önerilerde bulunulmustur.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Ögretim, Fen Ögretimi,Ögretmen Yeterlikleri This research has been done to determine the efficiency of science teachers incomputer-oriented education in 2005?2006 season and to assert what could be doneto improve efficiency.In this research, scanning model has been used because it?s suitable to itsgoals and it was aimed to put forward the present state. In order to determine theteacher?s efficiency, literature scanning has been done and a temporarylist ofefficiency which consist of 42 criteria has been formed, has been applied to scienceteachers. Science teachers who work at Primary and Secondary School in Igdırcentrum and districts have been illustrated. The data obtained from the questionnairewas analysed in the SPSS 13 programme, percentage and frequency distribution werecommented using `t? test, variance analyse, `scheffe? test.According to the results of findings, teachers efficiency in computer orientedscience education, has been determined. Moreover, which areas the teacher neededucation have been determined in the light of these findings. Findings obtained andresult have been made relevant with literature scanning and some suggestions havebeen made.Key words: Computer-oriented Education, Science Education, TeachersEfficiency.
Collections