Fen bilgisi öğretiminde `` maddenin yapısı ve özellikleri ünitesininin`` kavranmasında çoklu zeka kuramına dayalı öğretimin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersinin temel konularından birisi olan Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesindeki başarılarına, Çoklu Zekâ Kuramına dayalı öğretimin etkisini araştırmak ve araştırma sonuçlarına göre çözüm önerileri getirmektir.Çalışmada Ön test-Son test kontrol gruplu tasarım kullanılmıştır. Çalışmada yer alan öğrenciler, deney ve kontrol grubu olmak üzere rastgele iki gruba ayrılmıştır. Araştırma örneklemi 60'ı kız 44'ü erkek çalışma grubu 22'si kız 25'i erkek kontrol grubu olmak üzere toplam 151öğrenciden oluşmaktadır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleriyle, deney grubunda ise Çoklu Zekâ Kuramı'na dayalı öğretim yöntemleriyle ders konularının işlenmesi planlanmış ve yürütülmüştür.Araştırma verileri SPSS 12.0 programında analiz edilerek verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde ANCOVA, T testi ve Ki-Kare testleri kullanılmıştır. Elde edilen değerler aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (SD) olarak ifade edilmiştir. Sonuç olarak gruplar arasında P 0,05 düzeyinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji Eğitimi, Fen Öğretimi, Çoklu Zekâ Kuramı, Maddenin Yapısı ve Özellikleri, Öğrenci Merkezli Eğitim. Aim of this study is to analyze the effects of Multiple Intelligence Methods primary school 7th grade surdents? success in Structures and Features of Material which is one of the main subjects of Science and Technology Lesson and to offer solutions according to the results of this research.In this study, Pre-test, final test group of control conception was used. Students involved in this study were randomly divided into two groups. The research sample consists of one study group that includes 60 females and 44 males and a control group that includes 22 females and 25 males, which is 151 students in total.Lesson subjects was planned and carried out by using traditional teaching methods in control group and Multiple Methods in test group.Research outputs are analyzed in SPSS 12.0 programme and ANCOVA, T-Test and Ki-Kare tests are used in statistical assessment of these outputs. Gained values are expressed as arithmetic average (X) and Standard deviation (SD). As a result, it is emerged that there is a meaningful difference among the groups in favor of test group in P 0.05KEY WORDS: Science and Technology Education, Teaching Sicence, Multiple İntelligence Theory, Construct of Material and its Features, Education Centred Students
Collections