Okul öncesi fen eğitiminde rehber materyallerin hazırlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, okul öncesi eğitimde rehber materyallerin kullanımının önemini vurgulamaktır. Bu çalışmada öncelikle ?Hayvanları Keşfediyorum? konusunda bilişsel, duyuşsal, psiko-motor ve dil alanına ilişkin kazanımlar tespit edilmiştir.Çalışmanın birinci aşaması hazırlanacak rehber materyallerin tasarlanmasından oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde, rehber materyallerin hazırlanması gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla her bir kazanıma ilişkin çizgi resimler bilgisayar yardımı ile çizilmiş ve kazanımlara bağlı olarak konu organizasyonu belirlenmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümde ise hazırlanan materyallerin öğrencilere sunumu gerçekleştirilmiştir. Bu sayede hazırlanan materyallerin amacına ulaşma düzeyleri tespit edilmiş ve okul öncesi fen eğitimine farklı bir bakış açısı getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Rehber materyal, okul öncesi, fen eğitimi. The purpose of this study is to emphasize importance of using guide materials in pre-school education. In this study, firstly, cognitive, sensitive, physico-motor and linguistic acquisitions about ?I am discovering to animals? subject are detected.The first level of this study is to design of guide materials. In the second part of this study, preparing of these guide materials were realized. For this purpose, cartoon pictures were drawn by main of computer and subject organization sheme was detected.In the last part of the study, presentation of these materials to pre-school students were realized. After that the reaching level of preparing materials to main purpose was detected and a different viewpoint was brought to pre-school science education.Key words: Guide materials, pre-school, science education.
Collections