İlköğretim öğrencilerinin sağlığa zararlı alışkanlıklar hakkında bilinçlendirilmesinde bilgisayar destekli öğretimin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sağlığa zararlı alışkanlıklar ünitesinde düz anlatım ile bilgisayar destekli öğretimin karşılaştırılmasını sağlamaktır. Bununla birlikte araştırmada bilgisayar desteğinin akademik başarıya katkısının sayısal verilerini belirlemek ikinci amaç olmaktadır.Araştırma için öncelikle bir başarı testi geliştirilmiştir. Güvenirlik hesaplamasından sonra, bu başarı testi 75 kişilik ilköğretim okulu öğrencisine uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Daha sonra bilgisayar desteği ile farklı bir uygulama yapılmış ve başarı testi tekrar uygulanmıştır.Araştırmanın son aşamasında elde edilen verilerin karşılaştırılması yapılmıştır. Elde edilen veriler sağlık ve sosyal puanlar şeklinde sınıflandırılmıştır. Bu hesaplamalarda öncelikle toplam puanların istatistiksel verileri karşılaştırılmış ve tablolar haline dönüştürülmüştür.Anahtar kelimeler: Düz anlatım, bilgisayar destekli öğrenme, sağlığa zararlı alışkanlıklar The purpose of this study is supply to compare of traditional lecture teaching with computer based teaching about harmful habits in healty. However, the second purpose of this study is detemine to contribution to be quantitative of computer based to akademic success.Firstly, a success test was developed for this study. After reliability calculations, this test was applied to 75 primary school students and obtained data were analyzed by main of SPSS. Then, an application was done by main of computer based and success test was applicated again.The last part of this study, obtained data was compared. Obtained data was classified to be healty points and social points. Firstly in this calculation total points were compared to be statistically and tables were prepared for the study.Key words: Traditional lecture teaching, computer based learning, harmful habits to healty.
Collections