İşbirlikli Jigsaw tekniği ve 5e modeliyle öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi`nde yayları tanıyalım ile iş ve enerji konularındaki başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi ?Yayları Tanıyalım? ile ?iş ve Enerji? konusunda İşbirlikli öğrenme yöntemi Jigsaw tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisini araştırmaktır.Araştırmada, kontrol gruplu ön test ? son test deney deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılının I. döneminde Kars ili, Şehit Albay İbrahim Karaoğlanoğlu Yatılı Bölge Ortaokulu 7/B ve 7/C sınıflarındaki toplam 55 öğrenci katılmıştır. Deney ve kontrol grupları rastgele seçilmiştir. 7/B sınıfı kontrol, 7/C sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada 20 çoktan seçmeli sorudan oluşan ?Fen ve Teknoloji Başarı Testi (FTBT)? kullanılmıştır. Bu test, ön test-son test-kalıcılık testi olarak kullanılmıştır.Elde edilen veriler bağımsız t-testi, tek faktörlü Kovaryans Analizi ( One Factor ANCOVA) değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır İstatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının ön test başarıları arasında önemli bir fark görülmemiştir. FTBT ön test puanları kovarite edildiğinde, FTBT son test puanları için yapılan kovaryans analizi sonuçları, uygulanan öğretim yaklaşımlarının akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığını göstermiştir. İstatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının son test başarıları arasında önemli bir fark görülmemiştir. Öğrenilenlerin kalıcılığı açısından ise iki grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.2013, 95 sayfaAnahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, İşbirlikli Öğrenme, Jigsaw Tekniği, Akademik Başarı, Kalıcı Öğrenme, 5E Modeli, Yayları Tanıyalım, İş ve Enerji The aim of this research is to determine the effect of Jigsaw technique which is a cooperative learning method to the academic achievements and permanency on the ?Let?s get to know coils? with?Working and Energy? subject of grade seventh students who educate Science and Technology Course.In this research, pretest and postest experiment design with control groups has been applied. Totally 55 students who enrolled at 7B and 7C classes in Kars Central Casualty Colonel İbrahim Karaoğlanoğlu Boarding Secondary School were included in this research during the first term of 2012-2013 educational year. Experiment and control groups have been random choosen. 7B has been used as the control group and 7C has been used as the experiment group. In this research, ?Science and Technology Success Test (STST)? including 20 multiple choice questions have been used in order to gather data. The test has been used as pretest-postest- delayed postest.The data gathered was analyzed through the calculation of independent t-test and One Factor ANCOVA. In data analysis, SPSS package program was used. The analysis of the statistical data revealed that there is not a significant difference between the pre- test results of control and experiment group. When the scores of STST pretest covaried, the co-variance analyses for STST posttest showed that the effects of teaching approaches on academic achievement weren?t significant. The analysis of the statistical data revealed that there is not a significant difference between the postest results of control and experiment group. However, there isn?t significant difference in retention between two methods.2013, 95 pagesKeyWords: Science Education, Cooperative Learning, Jigsaw Technique, Academic Success, Retention,5E Model, Let's get to know coils ,Working and Energy.
Collections