Fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen Bilimleri öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, karşılaştırma türü tarama modelinde bir çalışmadır. Kars ilinde çalışan 97 Fen Bilimleri öğretmeninin kişisel özellikleri ve iş doyum düzeyleri belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Minnesota İş Doyum Ölçeği (MSQ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Yaş, çocuk sahibi olma ve çocuk sayısı, hizmet süresi, çalıştığı okul sayısı, idari görev yapma, mezuniyet alanı, Fen Bilimleri öğretmenliği dışında farklı derse girme, çalıştığı okulun statüsü, öğretmenlik dışında gelir getiren bir işle uğraşma, öğretmenlik dışı iş türü, ek gelir, oturduğu eve kira verme, hizmet içi eğitime katılma durumu, ailesinde başka öğretmen olması, okul yerleşim birimi değişkenleri için iş doyumu ve alt boyut puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet değişkeninde bayan öğretmenlerin lehine, medeni hal değişkeninde medeni durumu diğer olan öğretmenlerin lehine, otomobil sahibi olma değişkeninde otomobil sahibi olmayan öğretmenlerin lehine, lisansüstü eğitim değişkeninde lisansüstü çalışma yapmayan öğretmenlerin lehine ve başka birine Fen Bilimleri öğretmenliğini tavsiye etme değişkeninde ise tavsiye eden öğretmenlerin lehine iş doyumu genel ve alt boyut puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.
Collections