Fen bilimleri öğretmenlerinin proje hazırlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Proje hazırlamaya Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi birçok açıdan önem taşımaktadır. Mevcut öğretmen profilinin ortaya çıkarılarak yeni geliştirilen fen bilimleri dersi öğretim programlarının daha etkin bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli ortamların hazırlanması, hizmet içi kursların içeriğinin belirlenmesi, fen bilimleri öğretmeni yetiştirme politikalarının belirlenmesi ve yeni fen eğitimi araştırmaları için zemin oluşturması açısından öğretmen görüşlerinin bilinmesi gereklidir. Bu araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin Proje Hazırlama hakkındaki görüşleri çoklu bir durum çalışması içinde incelenmiştir. Katılımcıları ise 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kars il merkezi ve ilçelerinde görev alan fen bilimleri öğretmenlerinin arasından `Bu Benim Eserim` adlı proje yarışmasına katılan (n=5) ve katılmayan (n=5) toplam 10 öğretmen oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerle mülakat çalışmaları yürütülmüştür. Mülakat çalışmalarına katılacak öğretmenlerin seçiminde amaçlı örneklem yöntemi tercih edilmiştir. Mülakat çalışmasına katılan öğretmenlerin seçiminde amaçlı örneklem yöntemlerinden `aşırı ve aykırı durum örneklemesi` ile birlikte `kolay ulaşılabilir durum örneklemesi` kullanılmıştır Fen bilimleri öğretmenleriyle gerçekleştirilen mülakat çalışmaları sonrasında öğretmenlerin proje kavramından çıkardıkları sonuçlar, öğretmenleri proje hazırlamaya iten faktörler, proje sürecinde kimlerden nasıl destek aldıkları, kabul edilebilir bir projenin özellikleri, proje sürecinde yaşanan sorunlar ve yeterlilik durumları, proje sürecinin avantaj ve dezavantajları, proje sürecindeki paydaşların sorumlulukları ve bu sürece yönelik önerileri alınmıştır. Determining science teachers' opinions about Project Creation and development is important in many ways. Researchers ought to be informed about what teachers think in order to identify the current teacher profile, prepare a suitable environment for a more effective implementation of newly-developed science curricula, determine content of the in-service courses, identify policies for the training of science teachers, and create a foundation for new science education researches. This study analyzed science teachers' opinions about Project Creation in the context of a multiple case study. The participants of the study were 10 teachers who worked in the city of Kars during the 2013-2014 school year. Five teachers in the sample attended the `This Is My Piece` project competition and five teachers did not. The researcher interviewed the participant teachers. These teachers were selected using the purposive sampling method.The researcher chose the teachers using convenience sampling and extreme (or deviant) case sampling methods, which are two of the purposive sampling methods. After the interviews, the researcher asked the participants about the outcomes they acquired from the concept of project, the factors that made them prepare projects, the persons who supported them during the project development process and how such persons provided support, aspects of an acceptable project, problems occurring during the project process, competence levels, the pros and cons of the project development process, stakeholders' responsibilities during the project development process, the steps they followed during this process, and their suggestions about the project development process.
Collections