7. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi `Işık` ünitesinde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Fen ve Teknoloji Dersinde, Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi (BDÖY) ile Geleneksel Öğretim Yönteminin (GÖY) öğrenci başarısına, bilgi kalıcılık düzeyi üzerine etkileri ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi üzerine odaklanmıştır.Çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı, Şırnak ili, Uludere ilçesi, Andaç ortaokulunda bulunan 7.sınıf öğrencileriyle yapılmıştır. 7A şubesi deney grubu (Grup1) n=17 ve 7B şubesi kontrol grubu (Grup2) n=17 olmak üzere, toplam 34 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmada 7.sınıf müfredatı kapsamında `Işık` ünitesi ile ilgili araştırma yapılmış ve çalışma 7 hafta sürmüştür. Önce her iki gruba öntest yapılmış daha sonra 4 haftalık uygulama ve ardından sontest yapılmış, 2 hafta sonra da bilgi kalıcılık testi yapılmıştır. Ayrıca Grup1'den gönüllü öğrencilerle (n=12) uygulama sürecine yönelik görüşlerini almak üzere yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Grup2'ye GÖY ve Milli Eğitim müfredatına paralel sınıf içinde önerilen süre, yöntem ve materyaller eşliğinde, Grup1'e ise BDÖY eşliğinde, video, slâyt, animasyon vb. BDÖY ortamlarının sağladığı imkânların kullanılması sonucunda, bilgisayarların sağladığı, multimedya ortamlar eşliğinde öğretim etkinliği gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öntest - sontest kontrol gruplu deneysel bir karma araştırma yöntemi uygulanmış, başarı testi ve yapılandırılmış görüşme formu ilexiiveriler toplanmıştır. Nicel veriler SPSS paket programı ile nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda BDÖY'ün GÖY'e göre sontest ve bilgi kalıcılık testi bakımından Grup1 lehine anlamlı fark görülmüştür, öğrenci görüşleri incelendiğinde ise BDÖY'e yönelik olumlu görüşlerin olduğu belirlenmiştir.2016, 129 SayfaAnahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi, Ders Başarısı, Bilgi Kalıcılık This study focuses on the effects of computer aided teaching method(CATM) and traditional teaching method (TTM) to student's success, retention of knowledge and determination of student's ideas.The study was applied to 7th grade students at Andaç Secondary school in Şırnak during the academic year 2013 - 2014. 7A was the experimental group (Group1) n=17 and 7B was the control group (Group2) n=17. This study was applied to 34 secondary school students. İn this study, unit `light` was researched in 7th grade curriculum and the application lasted four weeks. First, pretest was enforced to the each group. Secondly, four weeks practise and after that, posttest was applied. Two weeks later, the retention test was applied to these groups. In addition conducted interviews were made with volunteer students from Group1 (n=12) to obtain their opinion about the implementation process. Teaching process was performed by using videos, slides, animation/simulation, multimedia and so on, with attendance of techniques and materials in course which are parallel to traditional teaching method on Group1 and with the attendance of computer aided teaching method on Group1. In this study, a mixed method was performed by researches which includes the pretest-posttest and retention test. The data was collected with conducted interviewxivform. Quantitative data was analyzed with SPSS and qualitative data was analyzed with describe analysis method.As a result of research, in terms of posttest and retention test, a difference was observed at CATM in favor of group1, according to TTM. When student's views were examined, a positive viewpoint has been identified for computer aided teaching method.2016, 129 pages Keywords: Science Education, Computer-Assisted İnstruction, Success of the Course, Retention of İnformation
Collections