Aile eğitim materyallerinin ortaokul öğrencilerinin Işık ünitesindeki ve aile katılımlı etkinliklerdeki başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, velilerin ışık konuları hakkındaki aile eğitim materyalleri ile bilgilendirilmesinin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelenmesidir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin ev temelli fen öğrenme etkinliklerine aile katılımının değerlendirilmesi de amaçlanmıştır. Çalışma nicel ve nitel yaklaşımların birlikte kullanıldığı karma yaklaşıma göre yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini, Kars il merkezinde bulunan bir ortaokulun 7/A ve 7/B sınıflarındaki toplam 65 öğrenci oluşturmuştur. Bu sınıflardan biri deney (n=30) diğeri kontrol grubu (n=35) olarak tesadüfî yöntemle belirlenmiştir. Her iki gruba 7. sınıf fen bilimleri dersinde ışık konuları aynı öğretim yöntemleri ile anlatılmıştır. Sadece deney grubunda yer alan öğrencilerin velileri aile eğitim materyalleri kullanılarak ışık ünitesindeki konular hakkında bilgilendirilmiştir. Araştırmanın verileri, öğrencilerin 7. sınıf Işık konularındaki akademik başarılarını ölçmek amacıyla hazırlanan Akademik Başarı Testi (ABT) ve ışık konularının öğretiminde kullanılan aile katılımlı etkinlik formları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilere ait tanımlayıcı istatistikler hesaplanmış ve verilerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın nitel verilerine ait yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, velilerin ışık konuları hakkındaki aile eğitim materyalleri ile bilgilendirilmesinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğunu göstermiştir. Ayrıca aileleri ışık konularındaki aile eğitim materyalleri ile bilgilendirilen öğrencilerin aile katılımlı etkinliklerde daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte aile eğitimi toplantılarına katılan velilerin yaklaşık yarısının tüm etkinliklerde çocuklarının ev temelli fen öğrenme etkinliklerine katılım sağladıkları tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına göre hem velilerin hem de öğrencilerin aile katılımının önemi konusunda daha kapsamlı bir eğitim programına dahil edilmelerinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Bununla birlikte benzer çalışmaların fen bilimleri dersinin farklı sınıf düzeylerindeki konular için de yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Aile katılımı, Ev temelli fen öğrenme, Aile eğitim materyali The main aim of the present study is to investigate the effects of training parents about the light subject through education materials on the achievements of students. It has also been targeted to evaluate the involvement of parents in the students' home based science learning activities. The study was carried out by using the mixed method research design, which gives the opportunity of using both the quantitative and qualitative methods. The sampling of the study consisted of 65 students attending the classes of 7/A and 7/B of a lower secondary school in Kars province. These classes were randomly defined as the experimental (n=30) and the control group (n=35). The subject of light in the science course syllabus of the 7th grades was instructed to the both classes through the same teaching methods. The only difference was that the parents of the students in the experimental group received training about the subjects in the light unit via parent training materials. The data for the study were gathered through the Academic Achievement Test (AAT) to assess academic achievements of the students regarding the 7th grade light subject, and the parent involved activity forms used for the training of light subjects. Descriptive statistics of the quantitative data gathered for the research were computed, and independent samples t-test and one-way covariance analysis (ANCOVA) were employed for comparing the data. Also, percentages and frequencies regarding the qualitative data of the study were given. The findings of the study showed that training parents about the light subject through the parent training materials had significant differences on the academic achievements of the students. Moreover, it was determined that the students whose parents were informed about the light subject via parent training materials were more successful at the parent involved activities. It was found out that half of the parents who participated in the parent training meetings also took part in their children's home based science learning activities. According to the results of the study, it is considered that it will be beneficial for both the parents and the students to participate in a more comprehensive education program focusing on the importance of parent involvement. Also, it is recommended to conduct similar studies for the subjects at various grades of science course. Key Words: Parent involvement, Home based science learning, Parent training material
Collections