Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluştururken; örneklem grubunu ise aralarından rastgele yöntemle seçilmiş 10 ortaokulun 5, 6,7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 481'i erkek 539'u kız olmak üzere toplam 1020 gönüllü öğrenci oluşturmuştur.Araştırma verilerinin toplanmasında iki farklı veri toplama aracından faydalanılmıştır. Birinci bölümünde demografik özellikler formu (öğrencilerin kişisel bilgi ve özelliklerini içeren 8 sorudan oluşan Kişisel bilgi formu) kullanılmıştır. İkinci bölümünde ilk ve orta öğretim öğrencileri üzerinde kullanılan, 12'si olumlu, 12'si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan 5'li likert tipindeki Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği (BESTÖ) kullanılmıştır[1]. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlilik katsayısı 0.93 ölçüt geçerliliği katsayısı da 0.83 olarak hesaplanmıştır Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (18) istatistik programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p<0.05) alınmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında sınıf, Ailede spor yapma alışkanlığı ve velilerin öğrencilerin spor yapmalarına izin verme değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklar bulunurken, cinsiyet, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve lisanlı sporcu olup olmadıkları değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. This research's aim is to determine the secondary school students' attitudes towards physical training and sports class in Kars city center. While the research's population consists of the secondary school students who receive education in Kars city center, the sample group consists of 1020 voluntary students in total (481 of them are male and 539 of them are female) who receive education in 5th, 6th, 7th and 8th class in 10 different secondary schools which have been chosen randomly. In this research, two different data collection tool have been used to gather data. In the first chapter, demographical features form (Personal information form which consists of 8 questions about students' personal information and characteristics.) has been used. In the second chapter, physical training and sports attitude scale (BESTÖ) which is a 5 point likert scale has been used. This scale consists of 24 items: 12 of them are positive and 12 of them are negative. Besides, this attitude scale has been overhauled by Demirhan and Altay (2001)[1]. The scale's cronbach's alpha index has been calculated as 0.93 and criterion validity index has been calculated as 0.83. SPSS (18) statistics program has been used for evaluating the acquired data and significance level has been taken (p<0.05). At the end of the research, while it has been found that there are significant differences between the variances which are sports habit in family and class and permission from parents to do sports; it hasn't been seen that there are significant differences between the variances that are gender, parents' educational background and whether they are licensed sportsman or not.
Collections