Biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konusunun öğretiminde 8. sınıf öğrencileri için dersin deneysel planlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan çalışmada 8. sınıf öğrencileri için `Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği` konularının öğretiminde deneysel yöntem kullanılmasının konuya ilişkin tutum ve başarıyı nasıl etkilediği incelenmiştir. Çalışmaya Kars'ın Selim ilçesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılında eğitimine devam eden toplam 99 tane 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışma deneysel olarak planlanmış ve ön test, son test modeli uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak fene karşı tutum ölçeği (α=0,85), bilime karşı tutum ölçeği (α=0,79), biyoteknoloji ve genetik mühendisliğine karşı tutum ölçeği (α=0,72) ve araştırmacı tarafından hazırlanan biyoteknoloji ve genetik mühendisliği başarı testi (KR20=0,70) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan her üç okulda da random şekilde deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Gruplara araştırmanın veri toplama araçları, henüz konu işlenmeden önce ön test şeklinde uygulanmış ve ardından deney gruplarına biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konuları deneysel yöntemlerle anlatılırken; kontrol gruplarına aynı konu Milli Eğitim Bakanlığı'nın onayladığı öğretim programlarında önerilen düz anlatım, soru cevap ve tartışma gibi yöntemlerle anlatılmıştır. Bu uygulamadan sonra tüm gruplara aynı veri toplama araçları son test şeklinde; aradan yaklaşık beş hafta geçtikten sonra da aynı testler kalıcılık testi şeklinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 programında analiz edilmiştir. Çalışmanın analiz sonuçlarına göre biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konusunun deneysel olarak aktarılmasıyla öğrencilerde hem biyoteknoloji ve genetik mühendisliği başarısının arttığı hem de fen, bilim ve biyoteknoloji ile genetik mühendisliği tutumunun olumlu yönde geliştiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Biyoteknoloji, Genetik Mühendisliği, Deneysel Planlama, Fen Tutumu, Bilim Tutumu, Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Tutumu In the present study, it has been analyzed how the usage of experimental planning on teaching of 'Biotechnology and Genetic Engineering' affects the attitude and success related to the issue. The study was conducted with 99 8th grade students who attended their education in 2015-2016 Education Year in Kars, Selim. The study was planned experimentally and pretesting and posttest models were used. In the study, attitude scale for technique (α=0,85), attitude scale for science (α=0,79), attitude scale for biotechnology and genetic engineering (α=0,72) and achievement test prepared by researcher for biotechnology and genetic engineering (KR20=0,70) were used. In every three schools which form the sample of the research, experimental and control groups were conducted randomly. The data collection tools of the research were superimposed on the groups as pretest before the discussion of the subject, afterwards while the subjects of biotechnology and genetic engineering were transmitted to the experimental groups by experimental methods, the same subject was transferred to control group in the books approved by the Ministry of National Education within the relevant direct instruction, catechize and discussion methods. After this practice, the same data collection tools were superimposed on all the groups as posttest; after five weeks the same tests were implemented as subsistence. Data collected were analyzed in SPSS 18 programme. According to the analysis results of the study, it has been suggested that biotechnology and genetic engineering subjects positively improved the attitudes of the students towards science, technique and biotechnology as well as genetic engineering, additionally enhanced the success of the students on biotechnology and genetic engineering experimentally. Key Words: Biotechnology, Genetic Engineering, Experimental Planning, Scientific Attitude, Technical Attitude, Attitude for Biotechnology and Genetic Engineering.
Collections