Fen bilimleri öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerinin mevcut sınav sistemine (teog) yönelik görüşlerinin incelenmesi (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kademesinden ortaöğretim kademesine geçişte mevcut uygulamaya katılan 8. sınıf öğrencilerinin ve Fen Bilimleri öğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kars il merkezine bağlı ortaokullarda öğrenim gören 1297 8. sınıf öğrencisi ile aynı okullarda görev yapan 50 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Sistemi Öğretmen ve Öğrenci Değerlendirme Ölçeği` ve `Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Sistemi Öğretmen ve Öğrenci Görüşme Formu` kullanılmıştır. Form ve ölçekler fen bilimleri öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Sistemi Öğrenci Değerlendirme Ölçeğindeki bazı maddeler ile öğrencilerin cinsiyet, yaş, veli eğitim durumu, öğrencinin dershaneye gitme durumu ve şubelere göre dağılım arasında anlamlı fark bulunduğu, bazı maddeler ile bu değişkenler arasında anlamlı fark bulunmadığı tespit edilmiştir. Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Sistemi Öğretmen Değerlendirme Ölçeğindeki bazı maddeler ile fen bilimleri öğretmenlerinin cinsiyet ve mesleki deneyimleri arasında anlamlı fark olduğu, bu değişkenler ile bazı maddeler arasında da anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir. Yine araştırmanın sonucunda; Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavının güçlü yönlerine ilişkin bazı öğrencilerin ve öğretmenlerin genellikle; `sınavın yılda iki kez, birkaç oturumda yapılması, sınavın telafisinin olması, sınavda verilen sürenin yeterli olması, sınav sorularına verilen yanlış cevapların sorulara verilen doğru cevapları götürmemesi, sınav sorularının sadece 8 sınıf konularından oluşması` şeklinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavının zayıf yönlerine ilişkin bazı öğrencilerin ve öğretmenlerin genellikle; `öğrencilerin motivasyonlarının düşmesi, sınava yönelik stres, kaygı, endişe ve korkunun artması, öğrencilerin sınav hakkında tam anlamıyla bilgi sahibi olmamaları, öğrencilerin yazılı notlarının yerleştirme puanına etki etmesi` şeklinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. The aim of the current study is to find out the opinions of Science teachers and 8th grade students, who are involved in the existing practice in the transition from primary level to upper secondary level, regarding the Transition from Basic Education to Secondary Education exam (TEOG). The sampling of the study consisted of 1297 8th grade students and 50 science teachers at the lower secondary schools in Kars. The data collection tools of the study were `The Scale of Teachers' and Students' Opinions regarding the Examination System of Transition from Basic Education to Secondary Education` and `The Interview Form for Teachers and Students on the Examination System of Transition from Basic Education to Secondary Education`. The form and scale were administered to science teachers and 8th grade students. The findings of the study indicated that while there were significant differences between some of the items in the Scale of Students' Opinions regarding the Examination System of Transition from Basic Education to Secondary Education and the students' ages, genders, educational levels of the parents, students taking extra classes out of the school and the grade levels, there were no significant differences between these variables and some of other items. It was found out that there was a significant difference between some items in the Scale of Teachers' Opinions regarding the Examination System of Transition from Basic Education to Secondary Education and the gender and professional experiences of science teachers, and there was no significant difference between these variables and some other items. Furthermore, based on the findings, it was ascertained that some students and teachers expressed their opinions about TEOG exam as `administration of the exam twice a year, conducting it in several sessions, compensation of the exam, sufficient time for the questions in the exam, no effect of the number of incorrect answers on the number of correct answers, involving questions from the subjects of the 8th grade`. Also, some of the students and teachers stated regarding the weaknesses of TEOG exam as `decreasing students' motivation, increasing the anxiety, stress, concerns and fears regarding the exam, students' lack of knowledge about the exam system, the effect of students' grades in the written examinations on their placement scores`.
Collections